V průběhu industrializace se oblast města Schönebeck kolem Magdeburgu v centrální části Německa stala důležitým místem pro výrobu strojů a vozidel. Tam pak byla následně soustředěna i nejdůležitější výroba traktorů v bývalé NDR. Probíhala tam také výroba jízdních kol a dalšího spotřebního zboží firmou Hoyer & Glahn Elektrotechnische Werkstatt (později známý světový výrobce bicyklů pod novějším názvem Schönebecker Metallindustrie) již od 80. let 19. století.
Od roku 1945 byly výrobní stroje společnosti Fahrzeug- und Motorenwerke GmbH (FAMO) přesunuty z Breslau do Schönebecku. FAMO převzal značku traktorů LHB (Linke-Hoffmann-Busch), která v 30. letech 20. století vyráběla kolové a pásové traktory. V roce 1948 existovaly dvě společnosti, Metallindustrie Schönebeck a FAMO-Fahrzeugbau Schönebeck, které se sloučily a ve stejném roce se připojily do Asociace národního výrobce automobilů IFA pod názvem „IFA-Fahrzeugwerke Schönebeck/Elbe.
Mezi první vyrobené traktory v roce 1948 patřil pásový traktor „Rübezahl“ a později úspěšný nosič nářadí „RS – splašená traverza“. V padesátých a šedesátých letech byl Schönebeck hlavně zaměřen na výrobu nářaďových traktorů s jedním centrálním rámem s možností montáže pracovního nářadí a příslušenství. Vývoj těchto strojů začal v roce 1951, původní konstrukce vycházela z konce čtyřicátých let. Jednalo se o následující produkty: RS-08 s dvoutaktním motorem o výkonu 15 koní (1953 až 1956), RS-09 s dieselovým motorem o výkonu 18 koní (1957 až 1962) a GT 122/124 se 4válcovým naftovým motorem o výkonu 25 koní (1963 až 1972). Těchto nářaďových traktorů/nosičů nářadí bylo vyrobeno více než 120 000 kusů.
Společnost VEB Schönebeck založila na počátku padesátých let centrální vývojové centrum pro traktory. V polovině 60. let pak probíhaly vývojové práce na nové modelové řadě traktorů. Do sériové výroby vstoupil pouze větší model o výkonu 100 koní. Na tomto základě byly vytvořeny následující typové řady: ZT 300 (1967 až 1982) s výkonem 100 koní a rámovou konstrukcí a ZT 303 s přední hnanou nápravou (1972 až 1982). Pak došlo k modernizaci a nahrazení novým modelem ZT 320 a ZT 323 s pohonem všech kol (1983 až 1990). Celkem se vyrobilo za těch několik desetiletí více jak 87 000 traktorů. Vyráběné traktory si našly zákazníky po celém světě. Typy ZT 300 a 303 byly v době svého vzniku moderními traktory, které se dobře hodily pro zemědělství. Nástupce ZT 320/323 však nikdy nedosáhl takového úspěchu na mezinárodní úrovni, jiné západní traktory už byly vyspělejší.
V roce 1973 byla zahájena výroba samojízdné sklízecí řezačky E 280 ve městě Neustadt v Sasku. Stroj s osvědčenou koncepcí byl vyráběn v letech 1973 až 1999. Celkově se vyrobilo 100 000 kusů. Řezačka vynikala vysokým výkonem, ochranou pracovních orgánů před cizími tělesy (detekce kovů) a kvalitním řezacím ústrojím. Výkon motoru činil u prvních modelů 150 koní a následně se zvýšil na 170 koní. Po roce 1990 byl hlavním modelem „Maral“ vyráběný ve Schönebecku. V letech 1996 až 1998 byla vyvíjena a vyráběna pro společnost Deutz-Fahr GmbH progresivní samojízdná řezačka GIGANT 400 o výkonu 400 koní. Vyrobeno a prodáno bylo 118 kusů pod nejrůznějšími značkami – Mengele, Massey Ferguson či Case IH Mammut.
V roce 1989 zaměstnával závod a jeho dceřiné společnosti přes 7 000 lidí. Z toho 4 600 lidí v traktorovém závodě a 2 300 lidí v motorárně v Nordhausenu, kde se vyráběly naftové motory IFA. 400 dalších lidí našlo práci v různých jiných provozech společnosti.
Na přelomu revolučních let 1989 a 1990 došlo k náhlému konci výroby traktorů ve Schönebecku. Privatizace a restrukturalizace tak velkého počtu lidí a majetku se následně ukázala jako nesmírně obtížný úkol. Rychle bylo nalezeno pouze nové jméno společnosti: LandTechnik Schönebeck - zkráceně LTS.
Je úžasné, že několik zbývajících zaměstnanců dokázalo vyvinout v této složité době systémový nosič „Systra Trac“. Jednalo se o malý traktor pro použití v alpských horských oblastech. Modely traktorů Systra 550 a 750 s výkonem motoru od 54 do 72 koní byly univerzálně použitelné jak v komunálním sektoru, tak v zemědělství. K dispozici byly dvě varianty pohonu – klasická mechanická převodovka nebo hydropohon. Základ traktoru tvoří centrální rám, kde jsou dvě řiditelné nápravy včetně možnosti krabího chodu. Celkem bylo vyrobeno 417 kusů a dodnes je traktor vyhledávaný v obchodech s použitou technikou.
Žádný významný výrobce traktorů ze Západu však neprojevil zájem spolupracovat s touto firmou. Výjimkou byla produkce traktorů pro Schlüter-Eurotracs v roce 1994, ta však skončila fiaskem. Továrna se svými obrovskými výrobními halami zažívala těžké časy.
V roce 1993 převzal Eurotrac společnost Schlüter a dočasně se používal název Landtechnik-Schlüter GmbH. V roce 1995 privatizaci provedla společnost LINTRA Beteiligungsgesellschaft GmbH, která v roce 1996 selhala. Přesto se podařilo vyvinout i nové traktory řady LT-Trac, které měly být následně prodávány jako nástupce traktorů MB-Trac. Komponenty pocházely z firmy Mercedes, stejně jako know-how. Prodej měl probíhat prostřednictvím společnosti Trac Technik Vertriebsgesellschaft (TTVG) s účastí LTS a většinovou účastí 16 obchodníků (obchodníci dříve prodávali komunální či zemědělský nosič Unimog od Mercedesu). Tito obchodníci chtěli oživit již zaniklou slávu legendárního MB-Tracu od Mercedesu. Prodáno bylo ale pouhých 52 traktorů. Obchodníci ignorovali skutečný důvod, proč v 80. letech nechal Mercedes-Benz ukončit výrobu traktorů MB-Trac. Důvody byly hlavně ekonomické – příliš drahá výroba.
V roce 1998 byl Mali Spezialfahrzeuge GmbH (Markus Liebherr) jedním z možných kupců LTS. To se však nelíbilo obchodníkům prodávající stroje Unimog, protože Mali chtěl prodávat traktory mimo prodejní síť TTVG. V roce 1999 bylo LTS rozpuštěno. Obchodní rejstřík byl zrušen v roce 2002.
V roce 1999 se novým vlastníkem stala společnost Doppstadt GmbH - specialista na recyklační technologie třídících či drtících linek ze Severního Porýní-Vestfálska. Modelová řada Trac byla rozšířena o traktory s výkonem až 200 koní. Součástí výrobního programu byl i výkonný zemědělský nosič nářadí Grizzly. Ten byl získán od rakouského výrobce traktorů Steyr.
Ale ani to nestačilo. Společnost LandTechnik Schönebeck se nedokázala pohybovat v kladných číslech a produkovat zisk. V roce 2003 závod v Schönebecku zkrachoval a tím došlo ke konci výroby traktorů v Schönebecku. Dnes zůstaly už jen vzpomínky na zaniklou slávu a traktory, které slouží svým uživatelům dodnes.