Koncept ProjectTETRA dává sbohem klasickému spalovacímu motoru a nahrazuje ho plynovým, který byl speciálně navržený a vyvinutý sesterskou společností FPT Industrial. Motor dodává výkon 230 koní a má dokonce stejný výkon a točivý moment jako klasický dieselový motor použitý v modelu nakladače Case 821G. Motor je poháněn bioplynem, který se vyrábí z odpadních materiálů (potraviny, štěpka nebo živočišný odpad) – využívá tedy udržitelný zdroj energie a je navíc ekologičtější. ProjectTETRA snižuje celkové emise o 80 % a hladinu hluku o 50 %.
Operátora hýčká
Na první pohled ale upoutá design. Prosklení kabiny bylo zvětšeno o 16 % ve srovnání se standardním kolovým nakladačem. Vnější zpětná zrcátka budete hledat marně – jsou nahrazena kamerami. Obraz z kamer se přenáší na A sloupek v kabině. Elegantní design umožňuje přístup ke všem ovládacím prvkům díky ergonomickým joystickům a integrované barevné dotykové obrazovce. Nové komfortní sedadlo se automaticky otáčí, což usnadňuje přístup při otevírání dveří. Vrací se též do provozní polohy bezprostředně poté, co operátor usedne za volant.
Palubní systém dokáže informovat nejen o provozních datech, ale i o počasí, nastavení stroje apod.
Pouze pro kvalifikované
Koncept nabízí i netradiční funkci. Využívá nejnovější biometrické technologie k zajištění bezpečnosti a pohodlí obsluhy. Operátor je po usednutí za volant podroben kontrole. Proběhne vzdálená kontrola sítnice a aktivuje se topení a klimatizace pro nastavení kabiny na optimální provozní teplotu. Biometrická technologie rozpoznávání obličeje je integrována do přístupových a spouštěcích sekvencí, aby bylo zajištěno, že přístup ke stroji mají pouze kvalifikovaní operátoři.
Speciální pneumatiky
Zvláštností jsou též pneumatiky. Ty byly speciálně vyvinuty pro tento koncept. Za vývojem a výrobou stojí Michelin. Pneumatiky jsou vyrobeny z čistého kaučuku a kompozitního materiálu. Design je patentován. Lehká a robustní konstrukce byla navržena tak, aby odolala extrémním podmínkám stavebního prostředí. Díky vestavěným senzorům může operátor v kabině v reálném čase sledovat různé parametry.