Mnoho ruských zemědělců přestavělo nejrozšířenější pásové traktory DT-75 na kolové verze. Většinou v domácích podmínkách. Existují však případy, kdy se o to snažily i ruské traktorové závody.
Volgogradský traktorový závod (VTZ) a Altajský traktorový závod proslul výrobou pásových traktorů. Tito výrobci nemohli (nebo nechtěli) rychle přeorientovat výrobu na kolové traktory. Nejprve se rozhodli k zajímavému kroku. Došlo k pokusům nasadit kola na pásový traktor DT-75. Trojice stejně velkých kol na každé straně traktoru nebyla řízena – nezatáčela. Traktoru tedy zůstal jeden z obecných konstrukčních problémů pásových vozidel - pro změnu směru jízdy musel řidič přibrzdit a zpomalit jeden z pásů.
Traktor dostal označení DT-75KP. Mohl vyvinout rychlost až 30 km/h. Takový traktor už nezničil asfaltový povrch, mohl se po takových silnicích pohybovat sám. Ale pokud jde o ovladatelnost, byla horší než u klasických kolových traktorů.
Výše zmíněné modely se nikdy do sériové výroby nedostaly. VTZ se raději rozhodl věnovat úsilí do modernizace modelových řad svých stávajících traktorů a do vývoje pásového traktoru VT-130. Na jeho základě pak vznikl prototyp kolového modelu DT-75KPM/VT-130K. Ten už měl propracovanější konstrukci řízení, obě natáčecí stejně velká kola a hydraulický posilovač řízení. Do sériové výroby se z nějakého důvodu nikdy nedostal. Jeden opuštěný prototyp se dokonce stále nachází v opuštěných výrobních halách VTZ. VTZ ve svých výrobních halách dodnes vyrábí pouze pásové traktory pod značkou Agromash. Traktory jsou vyráběny pro stejnojmenný koncern Agromash, ten už však má v nabídce i kolové traktory.