Od počátku 60. let vývoj a konstrukce LIAZu připravovala vznik zcela nové řady Liaz 100. Byly zkonstruovány a odzkoušeny zcela nové nápravy, motory, komponenty rámu atd. Avšak některé dodavatele stavebních prací a technologií (a i příslušenství) se nedařilo dohnat ke včasným dodávkám, a tak například ještě v roce 1966 nebylo kde a na čem vyrábět novou kabinu (jejíž vývoj drhnul) nebo rámy. Naopak zcela nové motory řady M630 již byly připravené do výroby, stejně tak nové nápravy. Jediné logické řešení tedy bylo zavést provizorium – prvky řady Škoda 706 RT (rám a kabinu) doplnit novými hnacími komponenty (motor, převodovka a nápravy).
V roce 1966 tedy spatřily světlo světa první vozy Škoda 706 MS, jakýsi mezistupeň mezi řadami Škoda MT a Škoda RT. Šlo ještě o typ Škoda 706 RT s novým motorem M630, ale ještě s původními nápravami a skládanými koly typu TRILEX. Těchto vozů bylo ale vyrobeno jen řádově několik desítek, záhy se objevily už „čistokrevné“ vozy Škoda 706 MT (MT jako modernizovaný trambus nebo též mezityp) s novými nápravami a s diskovými koly. V následujících letech se tyto modernizované typy vyráběly paralelně s původní řadou Škoda 706 RT a je docela obdivuhodné, že ještě o pár let později dokázal LIAZ vyrábět zároveň čtvero poměrně rozdílných strojů – Škodu 706 RT, Škodu 706 MT, LIAZ 100 (to vše v desítkách modifikací) a k tomu ještě typizované komponenty (nápravy a motory) pro těžký kolový tahač ŠT 180.
První podtyp Škoda 706 MT měl motor M630/P100 o výkonu 132 kW (180 koní) a označoval se též jako LIAZ MT3. V roce 1969 byla zahájena výroba motoru M634 o výkonu 154 kW (210 koní) – LIAZ MT4 (rozvor 4 600 mm) a LIAZ MT5 (rozvor 5 400 mm). Tyto modely již byly osazovány novou moderní převodovkou Praga 10P80 nebo 5P80.
Do podzimu 1978 bylo vyrobeno 41 300 vozů řady Škoda 706 MT a produkce dál pokračovala, ještě roku 1984 bylo vyrobeno na 18 700 jednotek a v roce 1988 pak 1756 jednotek. Výroba typů Škoda 706 RT a Škoda 706 MT tak skončila prakticky zároveň.
Typy a provedení vozu Škoda 706:
Škoda 706 MT – základní valník, nebo jenom podvozek (s kabinou) pro účelové nástavby.
Škoda 706 MTS 24 – třístranný sklápěč.
Škoda 706 MTSP 24 – třístranný sklápěč s pohonem 4×4.
Škoda 706 MTSP 25 – podvozek s pohonem 4×4 a se zesíleným rámem pro silničářské nástavby.
Škoda 706 MTSP 27 Agro – podvozek s pohonem 4×4 a s pomocnými pohony pro zemědělské nástavby.
Škoda 706 MTTN – návěsový tahač.
Škoda 706 MTV 5 – dlouhý valník.
a množství dalších podvariant. Kupodivu nebyla žádná modifikace Škoda 706 MT určena pro hasičské speciály, ty se nadále stavěly na podvozcích Škoda 706 RT.
Toto „mezitypové provizorium“ nakonec trvalo více než 20 let, protože výroba skutečně moderního LIAZu 100 se s trestuhodným zpožděním rozběhla až po roce 1974 a ještě několik let trvalo, než se dostala do řádného tempa.