Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 25.11. – svátek slaví Kateřina

Top model mezi senážními vozy, menší modely pro většinu farem a významná inovace

Zveřejněno: 7. 8. 2019

Řadu senážních vozů Tigo MR Profi, MR a MS nyní nově doplňují menší modely Tigo S a ST. Fendt také představuje nový top model řady MR Profi - Tigo 100 MR Profi. Inovuje též řadu Tigo XR, která má nyní funkci TIM control.

Fendt Tigo XR

Modely Tigo S a ST si prý najdou místo na každé farmě. Tyto modely jsou k dispozici s jednou nápravou nebo tandemovým podvozkem s objemy 22 m³ a 29 m³ podle norem DIN. Nástavce senážních vozů mohou být v různých provedeních. Záleží na uživateli, co bude přepravovat a kde. Proto je na výběr mezi sníženou výškou nebo místo lanového provedení jsou k dispozici ocelové vzpěry pro efektivní nakládku hmoty. Výbavou na přání je horní kryt, aby ochránil při přepravě zejména krátký materiál.

Navzdory nízké hmotnosti v nenaloženém stavu jsou modely Tigo S a ST zvláště stabilní. To je způsobeno extrémně stabilním rámem podvozku. Pružná svařovaná konstrukce je odolná proti zkroucení.

Díky svým chytrým detailům a různým možnostem jsou kompaktní modely Tigo S a ST obzvláště univerzální a zároveň poskytují nejvyšší jízdní komfort. K dispozici je například na přání akustický indikátor naplnění. Senzor na zadní stěně vydává alarm, když vůz dosáhne maximální kapacity. Volitelným elektromagnetickým komfortním ovládáním lze všechny funkce ovládat z kabiny. Další možností je hydraulická sklopná oj se světlou výškou až 70 cm.

Řada Tigo ST byla vyvinuta speciálně pro svahové práce. Tento nízkopodlažní vůz splňuje extrémní požadavky horských oblastí, díky čemuž je Tigo ST zvláště vhodný pro práci na strmých svazích a v náročných terénních podmínkách. Nízké těžiště je podporováno velkým rozchodem 2,12 m a snížením výšky o 25-40 cm.

Top model mezi senážními vozy

Nejnovější model Fendt Tigo 100 MR Profi má neuvěřitelný objem 50 m³ - přitom má sníženou délku o jeden metr. Víceúčelová čelní stěna vozu poskytuje až o 6 m³ větší objem.

Řada vozů Tigo XR se dočkala inovace. Díky systému TIM (Tractor Implement Management) dokáže vůz regulovat rychlost traktoru v závislosti na zatížení – pokud je řádek vydatný, vůz traktor zpomalí a naopak. Tigo XR se neustále přizpůsobuje podmínkám a vždy pracuje produktivně. Tento asistenční systém je také velkou pomocí pro řidiče, který se může plně soustředit na proces sběru.

S největší pravděpodobností se tyto novinky představí na veletrhu Agritechnica 2019 v Hannoveru na podzim. Stejně tak jako další představené novinky od Fendtu, jako jsou inovované traktory řady 1000 Vario, nová generace řezačky Katana, inovovaný model traktoru řady 300 Vario a nová generace modelové řady traktorů 900 Vario.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Fendt