Dohoda s Mercedesem
Po ukončení výroby traktorů MB-trac v roce 1991 řada jiných výrobců stále viděla v konceptu „Trac“ velký potenciál. Mezi takovými výrobci byl Landtechnik Schönebeck (LTS), který se s firmou Mercedes-Benz dohodl, že naváže na výrobu traktorů MB-trac, přičemž nebude traktory nabízet pro komunální sektor a nebude je prezentovat jako „vysokorychlostní“ – to mělo být výsadou vozidel Unimog od Mercedesu.
Traktory s koncepcí „Trac“ od LTS (LTS-Trac ) se navenek velmi podobaly s traktory MB-trac 1600. Došlo však k určitým technickým vylepšením. Traktory například disponovaly novou převodovkou ZF, lepší spojkou a brzdami. Elektrohydraulický regulační systém byl již standardem. Nové byly i nápravy, které umožnily obout větší pneumatiky. Kabina se nezměnila. Výkon stále dodával motor Mercedes-Benz. Maximální povolená rychlost činila 40 km/h. Odpružená byla pouze přední náprava. Společnost LTS později začala pracovat na dalších modelech Trac 90 a Trac 110. V plánu bylo vyrábět 500 traktorů ročně.
Claas ustoupil, Doppstadt navázal na výrobu
LTS však na konci 90. let minulého století prošel druhou privatizací. Výrobu traktorů chtěl převzít mimo jiné i německý Claas. Výrobu nakonec převzala firma Doppstadt. V Schönebecku byly vyvinuty a vyrobeny traktory Doppstadt-Trac ve výkonovém rozsahu od 75 do 205 koní a nosiče nářadí Grizzly. V roce 2005 převzala výrobu nosiče nářadí Grizzly společnost Doppstadt Austria GmbH. V roce 2006 byla výroba traktoru Doppstadt-Trac zastavena a továrna uzavřena. Současný Doppstadt Group se zabývá výrobou drtičů, mobilních a stacionárních strojů, ale také doplňků, zařízení a aplikací.
Když se rodinná společnost Doppstadt ucházela o LTS, zaměstnávala 550 lidí na centrále poblíž Schönebecku. Její výrobní program tehdy zahrnoval pouze drtiče. Doppstadt se po převzetí LTS zavázal zaměstnat dalších skoro 200 lidí a pokračovat ve výrobě nejméně 8 let. Masová výroba zemědělské techniky v Schönebecku se už ale nekonala, Doppstadt se zaměřil na zákaznicky orientovanou výrobu – už tehdy bylo možné vyrobit individuální traktor na přání zákazníka. Doppstadt přinesl do LTS nejen kapitál, produkty a objednávky, ale také přístup k vlastní prodejní síti. Mezitím vznikla v několika evropských státech řada dalších servisních partnerů. Podíl exportu činil více než 60 %, oranžovo-černé stroje všech druhů se vyvážely do celého světa.
Traktory Doppstadt-Trac navázaly na traktory MB-trac a LTS-Trac. Důvodem výroby traktoru Doppstadt-Trac byla stále nevyplněná mezera na trhu po traktoru MB-trac. Vedení věřilo, že se najde dostatek potenciálních zájemců o tento traktor. Jenže Doppstadt o svém stroji říkal, že to není standardní traktor, a tudíž nebude nabízen za standardní cenu. Doppstadt-Trac nebyl replikou MB-tracu, byl kompletně přepracovaný – využíval však starou koncepci „Trac“. Doppstadt také usiloval o úzkou spolupráci se specializovanými výrobci příslušenství, kteří by mohli rozšířit využití traktoru.
S uzavřením výrobního závodu v roce 2006 byla ale výroba traktorů ukončena.Dnes se v Schönebecku výrobě multifunkčních nosičů nářadí (kusová výroba) věnuje firma Fuß Spezialfahrzeugbau GmbH.
Traktory Doppstadt a LTS bohužel už nikdy nenavázaly na úspěch MB-tracu.