Josef Dechentreiter založil v roce 1922 v Asbach-Bäumenheimu továrnu na zemědělské stroje. Vyráběl stacionární mlátičky, později v samojízdném provedení. Společnost se proslavila v polovině 60. let výrobou senážních (sběracích) vozů. V roce 1963 do společnosti vstoupila firma Lely – tím došlo k přejmenování na Lely-Dechentreiter Maschinenfabrik GmbH a výrobní sortiment byl obohacen o výrobu karavanů značky Lely. Tato společnost se také zabývala výrobou zemědělských strojů.
V srpnu 1970 společnost neočekávaně zkrachovala. Dnes se Lely specializuje pouze na vývoj a výrobu stájových technologií. Společnost se dostala do finančních potíží kvůli dlouholetým patentovým sporům jejího majitele van der Lelyho, a tak ji v roce 1970 převzala firma vyrábějící traktory Fendt. Získala přibližně 1 000 pracovních míst. Výroba karavanů tak mohla pokračovat, avšak již pod značkou Fendt. Výrobní program později obohatily obytné automobily.
Krátce poté, co byla firma Fendt v roce 1997 prodána americkému koncernu AGCO Corporation, byla divize výroby karavanů prodána. V roce 1998 Harald Striewski, zkušený inženýr a majitel Hobby-Wohnwagenwerke, převzal divizi Fendt-Caravan. Na místě našel angažované a dobře vyškolené odborníky. Výroba byla přesunuta do nově postaveného závodu v Mertingenu. Již několik let se kromě karavanů znovu vyrábějí také obytné automobily. Ty však vyrábí mateřská společnost Hobby v Rendsburgu.
Dnes už jsou první traktory a první karavany v muzeích. Zatímco traktor byl tehdy revolucí v zemědělství, karavan byl revolucí pro volný čas. Největšího rozšíření se karavany dočkaly v dobách, kdy je vyráběl Fendt. Karavany Fendt získaly i řadu prestižních ocenění. Redaktoři odborných časopisů často oceňovali kvalitu a kontinuitu faceliftu. V roce 1983 Fendt vyrobil první karavan s integrovanou skříňkou na plynové láhve a propagoval skvělou aerodynamiku modelu Diamant, který byl testován v aerodynamickém tunelu. V roce 2001 sjel z výrobní linky 100 000. karavan Fendt.
Hobby-Wohnwagenwerke v současnosti vyrobí okolo 13 500 karavanů za sezónu. Výrobní závod ve Schleswig-Holstein má čtyři montážní linky, které se flexibilně přizpůsobují aktuální poptávce po karavanech. Provozována je i vlastní truhlářská dílna, šicí místnost i čalounictví.