Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Třetí generace traktorů Kubota M7003 navazuje na úspěch svého předchůdce

Zveřejněno: 13. 1. 2021

Řada M7003 staví na úspěchu svého předchůdce M7002. Využívá nejnovější technologie k dalšímu zvýšení výkonu motoru, zlepšení manévrovatelnosti a produktivity. Navzdory úctyhodnému rozvoru 2,72 metrů a malému poloměru otáčení je M7003 mimořádně obratným a hbitým traktorem.

Kubota M7003 třetí generace

Při příležitosti představení novinek v rámci Kubota Launch 2020, konkrétně nových modelových řad traktorů M5002, M4003 a M6002 včetně a travních traktorů řady G, se prezentovala i nová řada M7003.

Traktory Kubota M7003 jsou osazeny nejnovějším čtyřválcovým motorem vyhovující emisní normě Stage V. Motor zvyšuje spolehlivost a účinnost vybraných modelů – konkrétně strojů s maximálním výkonem 130, 150 a 170 koní. Každý model disponuje funkcí Power Boost poskytující okamžité krátkodobé navýšení výkonu motoru při mimořádně náročných činnostech, jako je práce s vývodovou hřídelí. Motory obsahují technologii DPF a SCR ke snížení emisí NOx. Motor má také prodloužený interval čištění DPF – z 3000 na 6000 motohodin.

Plynulá převodovka nebo Powershift včetně plazivých rychlostí

Stejně jako tomu bylo dříve, tak i nové traktory budou k dispozici se dvěma typy převodovek – plynulá převodovka KVT a převodovka Powershift standardně nabízející 30 rychlostních stupňů vpřed a 15 vzad, na přání je možné přidat plazivé rychlosti a mít až 54 rychlostních stupňů vpřed a 27 vzad. Pro komfortnější jízdu je přítomna i automatika řazení. V automatickém režimu převodovka řadí v závislosti na zatížení motoru. Provoz traktoru je možný i v režimu ECO, který automaticky zvýší efektivnost a sníží spotřebu paliva, například při jízdě po silnici. V režimu ECO je převodový poměr navržen tak, aby bylo konečné rychlosti 50 km/h dosaženo při snížených otáčkách motoru. Powershift převodovka přichází s novou funkcí nazvanou Xpress restart, která ovládá hlavní spojku přímo aktivací brzdového pedálu. To znamená, že řidič může zastavit traktor bez použití spojkového pedálu, což je užitečná vlastnost při práci s čelním nakladačem.

Při jízdě po silnici lze plynulou převodovku KVT ovládat buď multifunkční pákou nebo plynovým pedálem. Agresivitu akcelerace a charakteristiku motoru lze regulovat pomocí K-Monitoru v kabině.

Traktory nové řady M7003 také obsahují hydraulický posilovač řízení s možností nastavení otáček volantu pro dosažení potřebného úhlu natočení kol, které lze nastavovat v závislosti na vykonávaném typu práce nebo pojezdové rychlosti, což zvyšuje celkovou manévrovatelnost stroje.

Traktory ve verzi Premium a s převodovkou KVT jsou vybaveny hydraulickým čerpadlem CCLS (ClosedCenter Load-Sensing), které poskytuje průtok 110 l/min. Standardní modely s čerpadlem, jež poskytují průtok 80 l/min, mohou být také volitelně vybaveny hydraulickým čerpadlem 110 l-CCLS.

Traktory mohou být na přání opatřeny předním vývodovým hřídelem s otáčkami 1 000 ot/min. Pokud jde o zadní vývodovou hřídel, je na výběr mezi čtyřmi rychlostmi (540 / 540E / 1 000 / 1 000E). Funkce Auto-PTO automaticky odpojí vývodovou hřídel na souvrati, když je například zadní závěs zvednut – a opět se aktivuje, když je závěs spuštěn dolů. Zadní závěs má kapacitu až 9 400 kg a vpředu 3 900 kg.

TIM certifikace: připojené nářadí ovládá traktor

Další novinkou u M7003 je, že jsou traktory vybavené novým systémem TIM (Tractor Implement Management), který komunikuje s terminálem K-Monitor uvnitř stroje. Systém umožňuje, aby agregované nářadí ovládalo traktor. Systém lze nastavit tak, aby například lis ovládal traktor a zcela automaticky reguloval rychlost pojezdu, rychlost PTO a hydrauliku. To poskytne obsluze větší komfort a vyšší produktivitu. Traktory jsou také 100% kompatibilní se systémem ISOBUS.

Novinkou je také systém TIM. Systém lze nastavit tak, aby například lis ovládal traktor a zcela automaticky reguloval rychlost pojezdu, rychlost PTO a hydrauliku
Novinkou je také systém TIM. Systém lze nastavit tak, aby například lis ovládal traktor a zcela automaticky reguloval rychlost pojezdu, rychlost PTO a hydrauliku

Kabina traktorů M7003, jedna z největších ve své třídě, je prostorná a tichá. Na přání je k dispozici automatická klimatizace a elektricky vyhřívaná zrcátka plus tři různé úrovně konfigurace osvětlení, včetně plného LED osvětlení. Sedačka obsluhy pochází od firmy Grammer, vedle je umístěna i plnohodnotná sedačka spolujezdce. Traktor je k dispozici buď zcela bez odpružení kabiny, případně lze volit mezi dvěma systémy odpružení: mechanickým, nebo pneumatickým.

Kabina traktorů M7003, jedna z největších ve své třídě, je prostorná a tichá. Na přání je k dispozici automatická klimatizace a elektricky vyhřívaná zrcátka plus tři různé úrovně konfigurace osvětlení, včetně plného LED osvětlení
Kabina traktorů M7003, jedna z největších ve své třídě, je prostorná a tichá. Na přání je k dispozici automatická klimatizace a elektricky vyhřívaná zrcátka plus tři různé úrovně konfigurace osvětlení, včetně plného LED osvětlení

Těžké provedení traktoru je vybaveno extrémně robustní přední nápravou. Její odpružení je nastavitelné, což přijde vhod při práci s pluhem či čelním nakladačem. Jsou tak eliminovány negativní vlastnosti odpružené nápravy a je zesílen komfort. Odpružení přední nápravy lze deaktivovat také ručně.

Ovládání na dosah ruky

Volit lze mezi sedmipalcovým nebo dvanáctipalcovým ovládacím K-Monitorem. Tyto monitory byly inovovány. Nyní lze do systému uložit až dvacet typů nářadí. Do monitorů je také integrován systém GEOCONTROL, který v kombinaci s přijímačem GNSS umožňuje provozovat například postřikovače, rozmetadla hnojiv či secí stroje v režimu precizního zemědělství, a tudíž ovládat jednotlivé trysky, dílčí záběry, respektive výsevní jednotky. Ke všem monitorům je na přání k dispozici automatický systém řízení. Provozní údaje traktoru jsou zobrazovány i na LCD palubním displeji.

U všech modelů M7003 jsou některé další ovládací prvky umístěny centrálně po pravé straně. Multifunkční páka u standardního modelu je integrovaná do boční konzoly, zatímco vyšší specifikace modelů jsou vybaveny moderní loketní opěrkou a multifunkční pákou.