V SSSR byl tehdy vyvinut kolový traktor Kirovec K-710 M s výkonem motoru 500 koní, který vycházel koncepčně ze známých typů K-700 a K-701. V Maďarsku byl vyvinut traktor Rába 500, u které jsou použity 2 pohonné jednotky o celkovém výkonu 500 koní. Traktor má dvounápravový podvozek s pohonem 4x4 s dvojmontáží kol, přičemž každá náprava nese jednu pohonnou jednotku. V USA se sériově vyráběl traktor Steiger Tiger ST-450 s výkonem motoru 450 koní, který má dvounápravový podvozek, kloubové řízení a dvojmontáž kol.
Spojení dvou energetických jednotek bylo vypracováno i v ČSSR ve VÚZS při vývoji samojízdné soupravy OS-360. U této soupravy jsou použity dva traktory ŠT-180, ovládané jedním řidičem, mezi nimiž je umístěn radličný pluh.
K traktoru ŠT-180 se vyráběla nejrůznější závěsná technika a příslušenství. V polovině 70. let minulého století byl vyvinut i jedenáctiradličný pluh, na který však už hydraulika závěsu nestačila. Byl provozován nezvyklým způsobem: každý konec byl zavěšen k jednomu tahači ŠT-180, řidič seděl v předním tahači a zadní tahač ovládal dálkově (zadní tahač byl zpravidla jen podvozek bez kabiny), taková orební souprava nesla označení OS-360. Spojená síla 360 koní (264 kW) přinesla další zvýšení výkonnosti zemědělských prací.