„Aktuálně je v nabídce řady John Deere 7R pět modelů od 270 do 350 koní jmenovitého výkonu. Končit můžete třeba volbou kol, například si můžete zvolit menší a levnější kola v rozměru 650/85 R38, kdy traktor nebude tak trpět při sjíždění v dopravě nebo si zvolíte pneumatiky pro pole – velké nízkotlaké, v rozměru 710/75 R42. Unikátní je právě ta široká variabilita možností, upravit si specifikaci přesně podle vlastních potřeb,“ uvádí na stránce firmy STROM Pavel Fiala, produktový manažer pro traktory John Deere.
Pro letošní rok traktory John Deere 7R vyjíždí s několika drobnými, ale ne nepodstatnými inovacemi, které si rozhodně zaslouží být odprezentovány. První částí jsou změny v kabině. Tyto jsou společné pro všechny traktory vyráběné v americkém Waterloo. Nový displej CommandArm G5 plus s rozlišením HD a úhlopříčkou 12,8“ je umístěn tradičně v loketní opěrce. Má 3x rychlejší procesor a v základu obsahuje základní aktivace, které byly dříve příplatkové (Premium). Rovněž se zvětšil displej v rohovém sloupku, na němž naleznete základní provozní hodnoty.
Ve střeše je integrovaný přijímač John Deere StarFire. Továrně integrovaná kamera bude rovněž v digitálním provedení s HD rozlišením. Volbou, jejíž přínos si chceme vyzkoušet, je zadní zatmavené okno, které redukuje prostupnost světla o 30 % a mělo by vylepšit viditelnost informací na displejích při situacích, kdy máte „slunce v zádech“. Změněn je rovněž rozvaděč vnějších hydraulických okruhů a také koncovky PowerBeyond.
Další novinky se týkají již pouze traktorů řady John Deere 7R. Velikost kompresoru vzduchových brzd se zvětšila z 154 cm3 na 229 cm3. Pozitivním efektem nebude jen více vzduchu pro bezpečné brždění stále větších návěsů a cisteren, ale i životnost vlastního kompresoru. Změnilo se i řízení, kdy s vyšší kapacitou čerpadla řízení a většími pístnicemi na nápravě 36 mm místo 25 mm vzrostl výkon o 50 %. Pokud jde o způsob řízení, máte aktuálně 3 varianty – klasické hydraulické, elektrické ActiveCommand 2 a nově reaktivní řízení. Při jeho aktivaci se volant a kola přední nápravy po zatočení sami rychle vrací do přímého směru, tedy obdobně jak to znáte z osobních aut. Tedy vhodná varianta pro traktory, které budou jezdit hodně v dopravě.