Veškerá technologie v traktoru Fendt 313 E je propojena, s jasným oddělením vysokonapěťových a nízkonapěťových částí. Software sběrnice canbus byl přizpůsoben pro bezproblémovou spolupráci s traktorem.
Baterie elektrického traktoru Fendt 313 E jsou umístěny ve speciálních boxech. Tyto boxy jsou umístěny pod kapotou a na bocích a spodní straně traktoru. Baterie jsou chlazeny chladicí kapalinou a vlastním chladičem.
Pro spojení dvou elektromotorů pro traktor Fendt 313 E byla vyrobena speciální převodovka. Elektromotory mají jiné vlastnosti než vznětové motory. Proto bylo zvoleno sledování stávající křivky výkonu a točivého momentu pomocí softwaru. Tím se dostupný výkon (viz žlutá čára) sníží na křivku nafty (viz červená čára).
Při přestavbě byl odstraněn nejen motor, ale také chladicí jednotka, palivová nádrž, výfuk a systém adblue. Tímto způsobem se uvolnilo spousta místa. Traktor Fendt 313 Vario původně poháněl 4válcový motor AGCO Power o výkonu 133 koní spojeným s převodovkou Vario. Při výběru komponent se v maximální možné míře společnost spoléhá na standardně dostupné technologie. Dává přednost prémiovým značkám. Vybírány jsou například motory Siemens a baterie Tesla. Traktor Fendt 313 E bude schopen pracovat 8 hodin denně bez nutnosti dobíjení.
Na závěr zmíníme, že výrobce traktorů Fendt vyvíjí elektrický traktor Fendt e100 Vario. Traktor Fendt e100 Vario je však ještě ve fází testování.
Holland-Utrecht je dodavatelem plně elektrického traktoru Fendt 313 E. Provedl také celou přestavbu. Společnost New Electric je konstruktérem a dodavatelem elektrické a elektronické části přestavby traktoru. Kromě toho řídí komunikaci mezi různými komponenty a komponenty společnosti Fendt, které si běžně vyměňují data se vznětovým motorem. Společnost má dlouholeté zkušenosti s přestavbou průmyslových vozidel, osobních automobilů, dodávek a lodí. Traktor bude provozovat společnost Van Huizen Groenvoorzieningen, která podniká v oblasti komunální sféry.