Dnešní výrobní závod byl založen v roce 1920 pod názvem ADE-Werke. Tehdejší produkci představovaly zemědělské stroje a přívěsy. Po druhé světové válce byla produkce obnovena v roce 1946 pod názvem Gerätebau Waltershausen. Roku 1948 byl závod přejmenován na VEB Fahrzeugwerk Waltershausen a pod tímto názvem fungoval až do privatizace v roce 1991.
Od roku 1956 začala produkce vozidla DK 3 (Dieselkarre). Vozidlo bez kabiny řidiče, ovládané pouze pákami bylo vlastně přestavbou akumulátorového vozíku (elektrokáry) vybavené dieselovým motorem. Tato verze byla vyvinuta ještě v továrně v Ludwigsfelde. Vylepšená verze, už pod názvem Multicar M 21, se začala vyrábět o dva roky později a do roku 1964 se jich vyrobilo 14 000. Během následujících deseti let vzniklo 42 500 vozidel typu Multicar M 22 už s jednomístnou kabinou řidiče. Do roku 1978 se vyráběl typ Multicar M 24. Ze 25 600 vyrobených kusů šlo 48 % na export.
Následoval typ Multicar M 25 s dvojmístnou kabinou, hojně rozšířený také v bývalém Československu. Ten se stal exportním šlágrem – na export, především do zemí RVHP šlo až 70 % produkce. Do ukončení výroby v roce 1993 bylo vyrobeno přibližně 100 000 kusů typu Multicar M 25, od roku 1991 vybavených moderním motorem VW a poté také IVECO. Mezi lety 1993 a 2009 vznikal model M 26. Mezitím, v roce 1998, se Multicar stal součástí firmy Hako. V tomto období byla zavedena výroba malého univerzálního nosiče nástaveb TREMO, jehož výroba běží dosud. Aktuální modely univerzálních vozidel Multicar jsou Multicar M 27 a FUMO.