Dnes je 22.10. – svátek slaví Sabina

Nový model diskových bran Lemken Rubin 10/1000 – 10 metrů čisté efektivity

Zveřejněno: 14. 8. 2024

Pro ty, kteří se starají o větší plochy a mají k dispozici výkonnější traktory, představila firma Lemken nový diskový podmítač Lemken Rubin 10/1000. Tento stroj s pracovním záběrem 10 metrů efektivně zvládá posklizňové operace, aniž by se setkal s jakýmikoliv komplikacemi. Jaké jsou klíčové vlastnosti tohoto německého stroje?

Nový model diskových bran Lemken Rubin 10/1000 – 10 metrů čisté efektivity.

Nové kompaktní diskové brány Lemken Rubin 10/1000, s pracovním záběrem 10 metrů, rozšiřují řadu těchto strojů. Stejně jako menší modely, tažený Lemken Rubin 10 s pracovními záběry mezi 4 a 7 metry, je také Lemken Rubin 10/1000 vybaven dvěma řadami disků DuraMaxx disků o průměru 645 mm, které jsou symetricky uspořádány pro rovnoměrnou práci bez bočního tahu. Tento desetimetrový model, s takto velkými pracovními disky, patří podle výrobce mezi nejširší nástroje svého druhu na trhu. Navzdory velkým diskům a značnému pracovnímu záběru je tento stroj schválen pro silniční provoz až do rychlosti 40 km/h (v složeném stavu má stroj šířku 3 metry a výšku 4 metry).

Podrobný pohled na desetimetrový Lemken Rubin

Firma Lemken se s modelem Lemken Rubin 10/1000 zaměřila na zvýšení efektivity a úsporu paliva. Toho bylo dosaženo díky speciálnímu uspořádání disků, kde jsou středové prvky posunuty tak, aby se zabránilo ucpávání a zaručila se rovnoměrná kultivace. Dvě řady vroubkovaných konkávních disků zajišťují důkladné promíchání rostlinných zbytků s půdou po celé šířce záběru, i při pracovní hloubce pouhých 7 cm. Podobně jako u jiných modelů, jsou konkávní, vroubkované disky nakloněny ve dvou rovinách, což usnadňuje jejich pronikání do půdy a agresivní řezání a míchání strniště při pracovních hloubkách 7 až 14 cm. Úhel náběhu je nastavitelný a pohybuje se mezi 20° vůči zemi a 17° a 15° vzhledem k první a druhé řadě disků v závislosti na směru jízdy. Mezi hlavní výhody tohoto stroje patří kyvadlové zavěšení pracovní sekce, které zajišťuje optimální kopírování terénu. Každý disk je upevněn samostatně na zakřiveném, pevném rameni. Tlak směřuje dolů, zatímco odchylku disku při nárazu na překážku řeší krátká vertikální vinutá pružina. Symetrické uspořádání disků pomáhá minimalizovat boční síly, které by mohly vychýlit nástroj z trasy. Světlá výška pod rámem činí 800 mm a rozteč disků je 140 mm, což poskytuje dostatečný prostor pro zbytky rostlin pod strojem.

Nové kompaktní diskové brány Lemken Rubin 10/1000, s pracovním záběrem 10 metrů, rozšiřují řadu těchto strojů.
Nové kompaktní diskové brány Lemken Rubin 10/1000, s pracovním záběrem 10 metrů, rozšiřují řadu těchto strojů.

Nový diskový podmítač Lemken Rubin 10/1000 lze snadno připojit k traktoru pomocí kulového závěsu nebo oka oje, přičemž hydraulická opěrná patka usnadňuje připojení a odpojení stroje. Pro práci na velmi nerovném terénu nebo na svazích lze Lemken Rubin 10/1000 volitelně vybavit systémem iQ-Contour, který optimalizuje přizpůsobení stroje povrchu pole. Standardní hydraulické nastavení hloubky navíc umožňuje rychle reagovat na měnící se podmínky na poli. Při otáčení na souvratích je diskový podmítač podepřen válečkem s velmi pevnými ložisky. Díky široké kontaktní ploše je stroj pevně stabilizován, což minimalizuje zhutnění půdy na souvratích.

Stroj pro skutečně silné hráče

Tento diskový podmítač Lemken Rubin 10/1000 se záběrem 10 metrů je určen pro velké farmy nebo poskytovatele služeb s opravdu kvalitním a výkonným vybavením. Stroj váží 9 500 kg a vyžaduje traktor s výkonem mezi 350 až 600 koní. Přestože je Lemken Rubin 10/1000 schopen zvládat náročné úkoly na poli a má impozantní pracovní záběr, byl navržen s ohledem na možnost silničního provozu. Má všechna potřebná schválení EU. Stroj se skládá z traktoru a patentovaný skládací systém hřídele snižuje šířku na 3 metry a výšku na 4 metry, což umožňuje bezpečný přejezd po silnici až do rychlosti 40 km/h. Proces skládání zahrnuje zvednutí pracovních nástrojů na dvě silniční kola, otočení rámu do svislé polohy a následné složení velkých křídel dopředu po obou stranách relativně úzké střední části, aby se vešly podél oje.