Dnes je 12.11. – svátek slaví Benedikt

Pilíře nové řady traktorů Deutz-Fahr 6C: Ovladatelnost, komfort a jednoduchost

Zveřejněno: 9. 2. 2022

Tři modely, tři různé varianty převodovek a vysoký počet možností výbavy nabízí zákazníkům možnost konfigurovat traktory podle svých individuálních potřeb. Nová řada Deutz-Fahr 6C nabízí nejen kompaktní rozměry, ale také nejlepší výhled do všech stran díky novým čtyřsloupovým kabinám TopVision a výkonný hydraulický systém pro maximální produktivitu s čelním nakladačem a přídavnými zařízeními.

Univerzální traktor Deutz-Fahr 6C na pole i silnici.

Nová řada traktorů Deutz-Fahr 6C je vybavena čtyřválcovými motory DEUTZ (Stage V). Výkon a hospodárnost jsou hlavními rysy těchto tří modelů, a to od 120 koní u modelu Deutz-Fahr 6115 C až po 136 koní u modelu Deutz-Fahr 6135 C. Pro zvýšení výkonu při práci s vývodovým hřídelem a při přepravě jsou všechny modely vybaveny funkcí boost, která poskytuje až o 7 koní vyšší výkon, takže maximální výkon modelu Deutz-Fahr 6135 C je 143 koní.

Tři různé převodovky pro traktory Deutz-Fahr 6C: Powershift, RVshift a TTV

Třístupňová převodovka Powershift s 5 rychlostními stupni a až 4 skupinami je základní a splňuje všechny základní požadavky. Stejně jako převodovky RVShift a TTV je i tato převodovka vybavena nastavitelnou funkcí PowerShuttle, která traktorům Deutz-Fahr 6C zajišťuje plynulé a přesné změny směru jízdy.

Zcela nová převodovka RVShift je založena na koncepci Powershift a nabízí 20 rychlostních stupňů vpřed a 16 vzad s automatickou funkcí Powershift (APS). V závislosti na požadavcích může být převodovka vybavena také plazivými rychlostmi pro rychlosti nižší než 100 m/h. Převodovka umožní traktoru zrychlit na 50 km/h při snížených otáčkách motoru, což je v tomto segmentu traktorů jedinečné. 40 km/h je dosahováno při méně než 1650 otáčkách za minutu, aby byla zajištěna minimální spotřeba paliva. Převodovka umožňuje rychlé a nepřerušované řazení a nabízí také možnost přeskočení rychlostních stupňů pro ještě rychlejší akceleraci. Rychlé přepínání mezi polními a silničními převody je možné pouhým stisknutím tlačítka v loketní opěrce. Kromě toho byl joystick u modelů traktoru Deutz-Fahr 6C RVShift zredukován na nejnutnější prvky.

Bezestupňová převodovka Deutz-Fahr TTV nabízí nekonečný výběr rychlostí od 0,02 do 50 km/h. Díky různým jízdním režimům pracuje traktor vždy v nejlepším možném nastavení. Převodovka TTV zahrnuje také funkci PowerZero (aktivní zastavení).

Přední závěs traktoru Deutz-Fahr 6C s nosností 3000 kg může být vybaven také předním vývodovým hřídelem s 1000 ot/min. Zadní závěs nabízí nosnost až 7000 kg a v závislosti na převodovce až 4 rychlosti vývodového hřídele.

Jak je pro univerzální traktory typické, nová řada Deutz-Fahr 6C je z výroby k dispozici také se sadou pro přípravu na čelní nakladač. Je plně integrován do traktoru a zákazník si může vybrat, zda jej bude ovládat mechanickým nebo elektronickým joystickem na loketní opěrce. Ten nabízí větší komfort, a ještě více funkcí, například změnu směru jízdy na joysticku čelního nakladače.

Traktor Deutz-Fahr 6C dostal novou kabinu TopVision

Traktory Deutz-Fahr 6C jsou vybavené novou čtyřsloupkovou kabinou TopVision. Práci s čelním nakladačem usnadní střešní okno. Pohodlné a ergonomické pracovní prostředí zajišťuje odpružení kabiny v kombinaci s odpružením přední nápravy a prémiovými sedadly, stejně jako dostupný chladicí box. Díky až 16 LED pracovním světlům a LED dálkovým světlům dosahuje Deutz-Fahr 6C nejlepších pracovních výsledků i v noci.

Traktory Deutz-Fahr 6C  jsou vybavené novou čtyřsloupkovou kabinou TopVision.
Traktory Deutz-Fahr 6C jsou vybavené novou čtyřsloupkovou kabinou TopVision.

Nová řada Deutz-Fahr 6C je samozřejmě připravena i na systém Agriculture 4.0. Pomocí iMonitoru může obsluha ovládat všechny funkce traktoru. Plně integrovaný systém řízení (Performance Steering) nabízí také funkci rychlého řízení pro snížení počtu otáček volantu na souvrati nebo při práci s čelním nakladačem. Kromě systému ISOBUS mohou být modely vybaveny také nejpokročilejšími a nejsofistikovanějšími systémy automatického navádění a telemetrie.

Nastavení intenzity zpomalení

Kromě dostupných pneumatických nebo hydraulických brzdových systémů přívěsu lze zvolit také hydraulickou motorovou brzdu (HEB). Při aktivaci se aktivuje ventilátor E-Visco, který zvyšuje absorpci energie bez opotřebení, a tím dodatečně zvyšuje brzdný účinek. U traktorů s převodovkou RVShift nebo TTV lze navíc nastavit i intenzitu zpomalení – to je na trhu jedinečné.

Kromě dostupných pneumatických nebo hydraulických brzdových systémů přívěsu lze u traktoru Deutz-Fahr 6C zvolit také hydraulickou motorovou brzdu.
Kromě dostupných pneumatických nebo hydraulických brzdových systémů přívěsu lze u traktoru Deutz-Fahr 6C zvolit také hydraulickou motorovou brzdu.

Pro zákazníky, kteří se zaměřují na ochranu plodin a hnojení v pozdních fázích růstu, lze novou řadu Deutz-Fahr 6C objednat z výroby s pneumatikami Care, které nabízejí vysokou světlou výšku až 505 mm.