Mělká orba nabývá na významu hlavně kvůli legislativnímu tlaku pro používání přípravků na ochranu rostlin a u ekologických zemědělců. Ve srovnání s konvenčním zpracování půdy šetří zemědělci čas a energii. Výsledkem je tak rovnoměrně připravená půda pro následnou plodinu s menším úsilím. Snižuje se také problém s výskytem plevelů a tlaku plísní a dalších chorob. Zemědělec je méně závislý na počasí a může pracovat i v relativně vlhkém prostředí půdy. Semena následné plodiny budou lépe klíčit a růst v jemné půdní vrstvě.
Kverneland v tomto sortimentu nabízí velmi efektivní podmítací pluh Kverneland Ecomat. Jde o lehký pluh pro orbu do hloubky 6 až 18 cm. Kverneland Ecomat je dostupný v pětiradličném až osmiradličném provedení s pracovním záběrem od 1,5 do 4 metrů a systémem plynulé změny záběru za jízdy Variomat. Pluh Kverneland Ecomat je vhodný pro traktory o výkonu do 200 koní. Pracovní rychlost se může pohybovat od 8 do 12 km/hod s nízkou energetickou náročností. Pluhy lze osadit i půdním pěchem Packomat.
Radlice pluhu Kverneland Ecomat jsou krátké, vysoké a válcovité. Toto provedení umožňuje efektivní obracení půdy o 180°. Krátká těla odhrnovaček jsou k dispozici v ocelovém nebo plastovém provedení. Nosník ve středu radlice brání ucpání.
Podmítací pluh Kverneland Ecomat pro orbu mimo brázdu
Kverneland vyrábí i variantu pluhu v osmi a desetiradličném provedení (s pracovním záběrem od 30 do 50 cm) pro on-land orbu (orba mimo brázdu). Tento způsob orby omezuje hutnění půdy, protože traktor může být obut do větších kol. On-land orbou se snadno odstraní zhutněná půda, protože zářez není uskutečněn do brázdy, ale do horní vrstvy půdy při okamžitém zorání. Rozestup radlic činí 65 cm a pluh je kompaktní a vhodný pro většinu středně velkých traktorů. V závislosti na půdních podmínkách, rychlosti a posklizňových zbytků může obsluha traktoru pomocí jednoho šroubu (na každé sestavě slupice) provést změnu pracovního záběru.
Desetiradličný pluh Kverneland Ecomat může při přepravě po silnici představovat bezpečnostní riziko, a to zejména v zúžených místech, při příjezdu na farmu nebo na kruhových objezdech. Proto Kverneland přišel s řešením Trailer Transport Solution (TTS). Pro maximální bezpečnost na pozemních komunikacích se pluh se systémem TTS chová jako přívěs. Otočný bod pluhu se nachází ve středu těžiště traktoru, takže v zatáčkách nedochází k náklonu. Pro snížení přepravní výšky lze pluh jednoduše snížit kdykoliv je potřeba. Nastavit pluh na orbu z přepravní polohy a naopak trvá pouze jednu minutu.