První zaměstnáním Hanse Ledwinky byla stavba železničních vagonů v Nesselsdorfer Wagenbau Fabriks Gesellschaft v roce 1897. Téměř okamžitě po svém příchodu do Kopřivnice byl přeřazen do týmu stavby prvního efektivně upotřebitelného automobilu se spalovacím motorem v monarchii a ve střední Evropě vůbec.
Pro neshody s dílovedoucím Leopoldem Svitákem Ledwinka poprvé odešel z Kopřivnice. Vrátil se v roce 1905 a zkonstruoval skvělé vozy Typ S s tunelovou převodovkou. Znovu z Kopřivnice odešel v roce 1916, aby se vrátil za pět let a přinesl sebou převratný projekt „tatrovácké koncepce automobilu“ – Tatra 11. Jeho konstruktérský počin – tvorba harmonického celku vozidel Tatra přetrvává dodnes. Zasloužil se o výrobu prvního sériového aerodynamického automobilu na světě Tatra 77 (1934).
Významně ovlivnil po druhé světové válce ještě i stavbu Tatra 600 Tatraplan a to přímo z vězeňské internace, do které byl uvržen. Po propuštění z vězení se vystěhoval do Západního Německa, do Mnichova. V roce 1992 byl československým nejvyšším soudem plně rehabilitován.