Na těchto vozech se také hodně uplatňovaly hasičské nástavby, které se nejprve vyráběly v Karose, později v pobočném závodě v Poličce. Vozidla této modelové řady můžete zhlédnout v Muzeum nákladních automobilů TATRA.
Základ vozidel Tatra 148 tvořil typický podvozek koncepce Tatra, nesoucí přední nápravu odpruženou zkrutnými tyčemi s nastavitelným předpětím, dále následovala hlavní a přídavná převodovka (obě v jednom bloku), mezikus, rozvodovka první zadní nápravy s mezikusem a druhá zadní náprava. Obě zadní nápravy byly odpruženy podélně uloženými poloeliptickými listovými pery. S výjimkou tahače návěsů 4×4 – zadní náprava odpružena rovněž zkrutnými tyčemi – byly všechny typy třínápravové s trvalým pohonem obou zadních náprav a možností zařazení pohonu přední nápravy a měly uzávěrky nápravových diferenciálů. Novinkou oproti předchozím Tatra 138 byl vypínatelný mezinápravový diferenciál.