AgroEcoPower na Techagro 2024. Pavilon P, stánek 056
Dnes je 28.3. – svátek slaví Soňa

Před 40 lety opustil výrobu poslední vůz Tatra 148

Zveřejněno: 17. 12. 2022

V roce 1972 definitivně vystřídala Tatra 148 na výrobní lince svého předchůdce – nákladní automobil Tatra 138. O deset let později byl vyroben vůz s číslovkou 100 000, což se stalo poprvé v historii jednoho typu. Poslední kus číslo 113 674 opustil výrobní linku 14. prosince 1982.

Ikonický nákladní automobil Tatra 148.

Na těchto vozech se také hodně uplatňovaly hasičské nástavby, které se nejprve vyráběly v Karose, později v pobočném závodě v Poličce. Vozidla této modelové řady můžete zhlédnout v Muzeum nákladních automobilů TATRA.

Základ vozidel Tatra 148 tvořil typický podvozek koncepce Tatra, nesoucí přední nápravu odpruženou zkrutnými tyčemi s nastavitelným předpětím, dále následovala hlavní a přídavná převodovka (obě v jednom bloku), mezikus, rozvodovka první zadní nápravy s mezikusem a druhá zadní náprava. Obě zadní nápravy byly odpruženy podélně uloženými poloeliptickými listovými pery. S výjimkou tahače návěsů 4×4 – zadní náprava odpružena rovněž zkrutnými tyčemi – byly všechny typy třínápravové s trvalým pohonem obou zadních náprav a možností zařazení pohonu přední nápravy a měly uzávěrky nápravových diferenciálů. Novinkou oproti předchozím Tatra 138 byl vypínatelný mezinápravový diferenciál.