Dnes je 18.10. – svátek slaví Lukáš

Nová Tatra Phoenix oficiálně. Co bude mít ve výbavě?

Zveřejněno: 5. 6. 2024

V rámci zavádění inovací napříč svým celým výrobním portfoliem dnes představila automobilka Tatra Trucks v Kopřivnici výrazně modernizovanou verzi vozidel Tatra Phoenix.

Nová Tatra Phoenix

Tatra Phoenix je na trhu již od roku 2011. Za více než deset let společnost Tatra Trucks vyrobila takřka 6 000 kusů vozidel tohoto modelu, který je využíván především v civilním sektoru. Svými jedinečnými technickými vlastnostmi a vysokou přidanou hodnotou, kterou zajišťuje především unikátní tatrovácká koncepce podvozku, najde široké uplatnění napříč segmenty se stavebnictví, těžařství, lesnictví či zemědělství, ale i v rámci nasazení u integrovaných záchranných složek a při řešení obranných nebo speciálních projektů.

Nejčastějšími aplikacemi vozidel Tatra Phoenix jsou sklápěče, zemědělské tahače, lesovozy či valníky a kontejnerové nosiče. Individuální technické řešení dle požadavků jednotlivých zákazníků a zvýšenou přidanou hodnotu bude kopřivnická automobilka Tatra Trucks nabízet prostřednictvím modelové řady Tatra Phoenix i nadále. V rámci zavádění inovací napříč svým celým výrobním portfoliem dnes představila automobilka v Kopřivnici výrazně modernizovanou verzi tohoto modelu.

Interiér nové kabiny.
Interiér nové kabiny.

Vozidla Tatra Phoenix jsou vybavena zcela novými kabinami, které kopřivnická automobilka používá v rámci partnerství se společností DAF. Nové kabiny vychází z modelové řady XDC/XFC tohoto výrobce. Osvědčené kapalinou chlazené motory Paccar zůstávají a jsou nabízené v několika výkonnostních verzích. Výrazné změny nesou převodovky. Z legislativních důvodů budou nové modely nabízeny výhradně s automatizovanými (robotizovanými) či plně automatickými převodovkami. I ty ovšem jsou změněny. Doposud nabízené šestnáctistupňové převodovky ZF jsou nahrazeny dvanáctistupňovými převodovkami od stejného výrobce.

Ovládací prvky Tatry Phoenix.
Ovládací prvky Tatry Phoenix.

Tatra Phoenix je nabízena s inovovanými motory PACCAR řady MX-11 (300 kW, 330 kW) a MX-13 (315 kW, 355 kW, 390 kW), které využívají nejmodernější technologie a konstrukční přístupy, jejichž výsledkem je vysoký výkon a hodnota točivého momentu s optimálním průběhem v širokém spektru otáček. Vozidla jsou vybavena primárně automatizovanými převodovkami ZF TraXon, ale na přání je nabízena i plně automatická převodovka značky Allison. Nedílnou součástí nosné struktury podvozku jsou i přídavné (sestupné) převodovky Tatra, které jsou spojeny s centrální nosnou rourou a díky široké variabilitě převodových poměrů dovolují zvolit tu nejoptimálnější variantu do provozu dle vašich potřeb.

Různá provedení Tatry Phoenix.
Různá provedení Tatry Phoenix.

Mezi nové systémy zvyšující komfort ovládání vozidla patří: digitální kamerový systém na přání (systém nahrazuje hlavní a širokoúhlá zrcátka a skládá se z kamer, umístěných na ramenech, která jsou instalována na střeše kabiny. Kamery přenáší obraz na displeje umístěné uvnitř kabiny), systém Corner View pro lepší výhled a přehled okolo vozu, radar pro detekci překážek, dveře s obrubníkovým oknem pro lepší výhled na přání, systém varování před opuštěním jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor.

Exteriér nové Tatry Phoenix.
Exteriér nové Tatry Phoenix.

Unikátní koncepce podvozku Tatra tvořená centrální nosnou rourou a nezávislými výkyvnými polonápravami bude i nadále jedním z klíčových prvků modelu Tatra Phoenix a díky své modularitě bude umožňovat široké využití vozidel, které bude možné i nadále konfigurovat ve variantách 4×4, 6×6, 8×8 (8×6) a dalších modifikacích pohonů. Také na podvozku bude implementována řada novinek.

Verze vozidel Tatra Phoenix
Verze vozidel Tatra Phoenix