Kypřič Horsch Cruiser 9 XL je určen na mělké a středně hluboké zpracování půdy. Je ideální pro zpracování strniště s optimálním rozdělením slámy po sklizni. Nachází využití během přípravy půdy před setím, a to i v oraništi. Portfolio kypřičů Horsch Cruiser XL je nyní rozšířeno o pracovní záběr 9 metrů.
Kypřič Horsch Cruiser 9 XL má 6 řad radliček. Díky tomu dobře míchá a rozděluje materiál, a je tak předurčen pro podmítku strniště i přípravu půdy pro setí v maximální pracovní hloubce 15 cm. Rozteč radliček 17 cm zajišťuje optimální míchací poměr a drobení půdy.
Zákazník si může vybrat stroj Horsch Cruiser 9 XL ve verzi se systémem kopírování pozemku nebo bez. Pokud je stroj schopen kopírovat nerovnosti terénu, je vybaven středovým kolem. Krajní části stroje se tak mohou vychýlit o 2° dolů a neomezeně nahoru. Pokud stroj není schopen kopírovat nerovnosti terénu, je vybaven jen opěrnými koly po stranách. Přední část stroje je možné vybavit až devíti opěrnými koly. Umožňují ideální kopírování terénu a zaručují optimální vedení hloubky.
Novinkou kypřiče Horsch Cruiser 9 XL jsou slupice FlexGrip se zvýšenou uvolňovací silou 180 kg. Jde o reakci na požadavky zemědělců, kteří poptávají stroj schopný provádět jarní předseťovou přípravu a regulovat plevel. Na tuto práci se právě hodí zmíněná slupice, která při práci radličku stabilizuje. Radlička během této činnosti nemůže mít stranový pohyb. Slupice lze podle potřeby osadit čtyřmi různými variantami radliček. Na výběr jsou radličky o šířce 5 cm, 8 cm a 10 cm s tvrdokovovou vrstvou nebo bez ní. Nové radličkové křídlo o šířce 24 cm zaručuje celoplošný řez. Tato křídla jsou rovněž k dispozici s tvrdokovovou vrstvou i bez ní.
Na Tiskových dnech byl kypřič Horsch Cruiser 9 XL osazen zadním pěchem OptiRoll pro velmi lehké půdy. Vhodný typ pěchu lze vybrat ze široké nabídky firmy Horsch.
Kinematika podvozku kypřiče Horsch Cruiser 9 XL zajišťuje jak vysokou světlou výšku při zvednutí, tak bezpečné vyklopení pneumatik mimo pracovní prostor ve spuštěné poloze. Poloha podvozku byla zvolena tak, aby byla zajištěna dobrá manévrovatelnost v terénu a vysoká úroveň jízdního komfortu na silnici.
Pro optimální využití tažné síly a její přenesení na půdu je Horsch Cruiser 9 XL vybaven plně integrovaným posilovačem trakční síly. Ten při práci trvale přitlačuje 1 200 kg na zadní nápravu traktoru. Aktivuje se jednoduše stlačením řídicí jednotky pro zvedání a spouštění – bez dalších řídicích jednotek nebo pístnic.