Skladové vozy Ford Trucks
Dnes je 3.12. – svátek slaví Svatoslav

Sklízecí mlátičky Avero nově pohání Cummins, výhodou je absence recirkulace spalin EGR

Zveřejněno: 15. 8. 2019

Na základě dlouholeté historie motorů Cummins pohánějících zemědělskou techniku, jejich výrobce oznámil, že motory Stage V B6.7 Performance budou nově pohánět sklízecí mlátičky Claas modelové řady Avero. Avero tak opouští motory Perkins.

Řada Avero obsahuje dva modely.

Motor Cummins B6.7 byl plně integrován do sklízecích mlátiček Claas Avero, aby poskytl optimální výkon. Největší model sklízecí mlátičky Avero se pyšní výkonem 157 kW (213 k - o 8 koní více než předchozí Perkins) a maximálním točivým momentem 990 Nm. Menší model pak výkonem 123 kW (167 k) a maximálním točivým momentem 746 Nm. Výkonová křivka a točivý moment u motorů B6.7 se speciálně přizpůsobil této kategorii sklízecích mlátiček. Stroje využívají elektronické ovládání, vstřikování paliva a technologii následného zpracování výfukových plynů od Cummins.

Během integračního procesu Cummins úzce spolupracoval s firmou Claas, aby pochopil požadavky na stroje Avero jak ze strany výrobce, tak zákazníků, kteří provozují sklízecí mlátičky.

Motor B6.7 přináší optimální výkon a zajistí efektivitu provozu. Dále se vyznačuje jednoduší konstrukcí s menším počtem dílů, což znamená vyšší spolehlivost, snadnější přístupnost, méně údržby a vyšší produktivitu pro zemědělce.

Řada výrobců motorů při přechodu z emisní normy Stage IV na Stage V oznamovala, že motory se nebudou od sebe téměř lišit. Cummins na to ale šel jinak. Motory Cummins plnící Stage V jsou výkonnější a méně složité díky odstranění recirkulace výfukových plynů (EGR) u motorů se zdvihovým objemem až 12 litrů. Emisní normu Stage V motory Cummins plní díky systéme Single Module, který kombinuje oxidační katalyzátor (DOC), filtr pevných částic (DPF) a selektivní katalytickou redukci (SCR) do jedné jednotky. Systém je o 40 % menší a o 20 % lehčí než předešlé řešení u motorů Cummins Stage IV.

Rozhodnutí společnosti Cummins odstranit EGR ve Stage V je výhodou pro Claas i uživatele. Bez EGR může být stejná platforma motoru Cummins použitelná v různých státech, kde platí rozdílné emisní normy.

Motory Cummins B6.7 Performance se vyrábí v britském závodě Darlingtonu. Cummins bude vystavovat na mezinárodním zemědělském veletrhu Agritechnica 2019 v Hannoveru.

Avero není jediná modelová řada, kde Claas změnil dodavatele motorů. Řadu mlátiček Lexion nově pohání motory MAN a některé slabší modely motory Mercedes-Benz.

Autor: Milan Jedlička
Foto: Cummins