V průběhu 24. Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně (MSV), který se konal 15. – 22. září 1982, představila Tatra své nejnovější automobily Tatra 815. Byly vystaveny typy Tatra 815 S3 26208 6x6.2, Tatra 815 S1 26208 6x6.2, Tatra 815 PR1 26208 6x6.2, Tatra 815 P17 266x6.2 a Tatra 815 NTH 22224 6x6., připravené do výroby.
O automobily byl velký zájem a v rámci strojírenského veletrhu byly konány i předváděcí jízdy v maloměřické pískovně. Ty zajišťovali tatrováčtí zkušební řidiči Jiří Doležal a Václav Linhart. Všechny automobily byly přihlášeny do soutěže MSV a nakonec zlatou medaili získala Tatra 815 S3. Rovněž zlatou medaili MSV získal i autojeřáb AD 28 ČKD Praha, závod Slaný na podvozku Tatra 815. Během veletrhu byla probírána také výroba Tatra 815 Agro určená pro zemědělce, která měla být zahájena v roce 1984 o provedení Tatra 815 Agro. Výroba tohoto provedení měla být zahájena roku 1984 v TAZ Trnava.
Po skončení MSV odjel oceněný sklápěč Tatra 815 S3 do zkušebny TUV v Německé spolkové republice, kde se podrobil doplňkovým testům pro ověření rychlosti a hluku. Na základě zkoušek byl rozšířen již vydaný homologační protokol.
Zahájení výroby nákladního automobilu Tatra 815 předcházely zkoušky jízdních vlastností na kopřivnickém polygonu a na Sibiři, kde byla vozidla vystavena těm nejtvrdším možným podmínkám. Podvozek vychází z již tradiční koncepce s centrální nosnou rourou a výhodou zůstává i možnost zaměnitelnosti značného množství dílů. Tím se zjednodušila montáž a následná údržba, což se projevilo i do výsledné spolehlivosti automobilu.
Zelenou dostala Tatra 815 po realizaci tzv. rozvojového záměru, který byl realizován v předešlých letech. Ten podporoval specializaci automobilky na výrobu těžkých nákladních automobilů zejména pro země RVHP. Koncepčně nahradila do té doby vyráběnou Tatra 148 a v armádě užívanou Tatra 813. Unifikací dílů bylo dosaženo možnosti vyrábět pouze jednu řadu automobilu v mnoha provedeních. Výroba dosahovala před rokem 1989 přes 15 000 automobilů.