Společnost Tatra Trucks pokračuje na vývojových prací na nové unifikované generaci náprav s vyššími momentovými parametry a životností.
V roce 2022 proběhlo dokončení zkoušek pérování řízených a neřízených náprav s nosností 11,5 tuny a zpracování návrhu pérování nápravy vozidla 4x4 pro nosnost 13 tun pro zahájení stavových a vozidlových zkoušek.
Dále pokračuje vývoj modernizovaného provedení vlastních vzduchem chlazených motorů v 8 a 12 válcovém provedení s elektronicky řízeným vstřikovacím čerpadlem. Pokračují rovněž práce na vývoji převodovky s plynulým převodem.
Tatra nedávno představila vodíkovou Tatru Force. Vodík ale nejspíš nebude jediným alternativním palivem, kterým se automobilka nyní zabývá. Prozradil to Michal Strnad ve výroční zprávě skupiny CSG, do které Tatra spadá: „Skupina CSG klade stále silnější důraz na aktivity v oblasti ESG. Například automobilka Tatra Trucks vyvíjí hned několik variant alternativních pohonů těžkého terénního vozidla.“