Rába v roce 1976 začala s vývojem nového těžkého univerzálního traktoru. Projekt byl poprvé veřejnosti představen už v září téhož roku. Podle plánů byla nová Rába-180 složena primárně z osvědčených komponentů domácí výroby. Rába však pro nový traktor vyvinula zcela novou odpruženou přední a zadní nápravu s uzávěrkami diferenciálu a hydraulickými brzdami. Výkon dodával motor Rába-MAN-2156 HM6 s výkonem 180 koní. Motor byl spojen s mechanickou převodovkou ZF. Řízení bylo zcela hydrostatické, což umožňovalo řízení obou náprav včetně bočního pohybu. V interiéru byly použity ovládací prvky z traktoru Rába-Steiger.
První prototypy byly veřejnosti představeny v roce 1976. Továrna vyrobila pět kusů. Čtyři kusy byly podrobeny praktickým zkouškám v roce 1977. Stroj ve žluté barvě určený pro výstavy v továrně zůstal.
Při testování byl problém s kompatibilitou pluhů různých značek. Co se diskových podmítačů týče, nejlépe traktor fungoval ve spojení se stroji domácí výroby. Nosnost traktoru byla vysoká, limitem ale byly pneumatiky – traktor tak nemohl využít svůj potenciál naplno. Spotřeba paliva byla u prototypů příznivá. Motor měl dostatečnou pružnost krouticího momentu a ani při náhlém zvýšení zatížení traktor nemusel podřazovat. U prototypů bylo běžným problémem během polních prací ucpávání chladiče. Byl totiž umístěn na zadním konci motoru, takže teplota chladicí kapaliny se často blížila bodu varu.
Výrobce všechny výše zmíněné problémy vyřešil. Závěs traktoru musel být upraven, aby bylo možné připojovat nejrůznější přívěsy a návěsy. Kvůli omezenému výhledu na nářadí byl podvozek kompletně přepracován a významná změna byla provedena také v kabině.
Finální verze traktoru se představila po půl roce od zahájení testování prototypů. Traktor se vyznačoval moderní konstrukcí s inovativním uspořádáním komponentů. V září 1977, bez výroby nulté/ověřovací série, byla zahájena sériová výroba traktorů Rába-180 v závodě Rába v Kispestu. Některé sériové kusy taktéž prošly testováním. Bez ohledu na výsledky testování se závod rozhodl vyrobit další 600 kusů nového traktoru. Sériové kusy se od prototypů významně lišily. Traktory měly přepracovaný podvozek a vylepšenou kabinu. I některé komponenty v motorovém prostory byly přemístěny jinam.
Rába-180 měla být náhradou za zahraniční univerzální těžké traktory. Souběžně na maďarský trh ale už přišly traktory československé a sovětské výroby. Zákazníci si tak mohli vybírat ze tří modelů traktorů s různou cenou.
Rychlé tempo sériové výroby si vyžádalo svou daň v podobě přehřívání motorů. Kdyby byla vyrobena ověřovací série, přišlo by se na problém včas. Významný počet farem kvůli tomu nejevilo o traktor zájem. Traktor byl navíc drahý ve srovnání se sovětským T-150 a československým Zetorem 12045. Situace se zlepšila až poté, co prodejce Agrotrös poskytl další 20% slevu na traktory Rába-180. Cena byla o rok později ještě snížena z důvodu velkého počtu skladových traktorů. V příštích dvou letech byly postupně rozprodány všechny skladové zásoby. Kvůli tomu měl prodejce Agrotrös významné finanční ztráty, a tak Rábu zažaloval. Rába musela zaplatit velkou sumu peněz. Rába se kvůli soudnímu sporu rozhodla ukončit sériovou výrobu traktoru Rába-180.