Společnost DEUTZ AG na veletrhu Agritechnica 2023 představila DEUTZ TCG 7.8 H2, vodíkový spalovací motor, který hraje průkopnickou roli v úsilí o klimatickou neutralitu. Tento šestiválcový motor vychází z již existující konstrukce a do sériové výroby se ve společnosti DEUTZ AG dostane koncem roku 2024. Je uhlíkově neutrální a zároveň velmi tichý, přestože produkuje výkon 220 kW. V zásadě jej lze použít ve všech současných aplikacích DEUTZ AG a v segmentu dálničních vozidel.
DEUTZ AG na veletrhu vystavuje také produkty ze segmentu Green, včetně kompaktního elektrického 400voltového pohonného systému, který využívá dělený pohon složený ze dvou 40kW elektromotorů. Systém s certifikací ISO 26262 má špičkový výkon 80 kW. Jak je pro elektrické pohony typické, systém poskytuje okamžitý točivý moment, díky čemuž je stroj ještě dynamičtější. Baterie pochází z vlastního modulárního nářadí společnosti a nabízí kapacitu 42 kWh. Rychlonabíjecí systém o výkonu 22 kW dokáže obnovit nabití baterie až na 80 % během jedné hodiny.
DEUTZ AG má také nové motory v segmentu Classic. Společnost je pevně přesvědčena, že čisté a efektivní spalovací motory budou i nadále nezbytné pro zajištění bezproblémového přechodu na technologie budoucnosti.
Na veletrhu Agritechnica 2023 proto společnost DEUTZ AG představuje motor DEUTZ TCD 5.1, který bude k dispozici od poloviny roku 2028. Motor s výkonem až 170 kW a maximálním točivým momentem 950 Nm kombinuje výkon šesti válců s účinností čtyř válců. To poskytuje flexibilitu potřebnou pro širokou škálu průmyslových aplikací.
Na veletrhu měl premiéru také vysoce výkonný motor DEUTZ TCD 7.7, který bude k dispozici od poloviny roku 2028. Tento motor, který se může pochlubit výkonem až 280 kW a maximálním točivým momentem 1 550 Nm, lze nasadit v mnoha terénních a průmyslových aplikacích. Motor bude nabízen také v provedení Agri Performance Concept určeném speciálně pro zemědělské stroje.
„Poptávka po konvenčních spalovacích motorech bude i v budoucnu, zejména v zemědělském sektoru. Tyto pohony mohou pracovat na biopaliva a syntetická paliva, čímž se stávají šetrnějšími k životnímu prostředí,“ vysvětluje Dr. Markus Müller, technický a provozní ředitel společnosti DEUTZ AG. „Naším plánem pro příští roky je proto nejen rozšířit naše portfolio klimaticky neutrálních produktů, ale také dále rozšiřovat náš obchod s klasickými motory.“ Společnost DEUTZ AG již schválila celou svou řadu motorů DEUTZ TCD pro provoz na hydrogenovaný rostlinný olej (HVO).