Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 25.11. – svátek slaví Kateřina

Návěsy Kröger s vanovou korbou nebo výtlačným čelem nabízí řešení pro každého zemědělce

Zveřejněno: 26. 7. 2022

Od roku 2019 jsou prostřednictvím společnosti AGROMEX na český trh dodávány návěsy a přívěsy německé rodinné firmy Kröger. Její výrobky se mezi českými zemědělci těší značné oblibě. Důvodem je jejich precizní konstrukční zpracování a možnost individuální konfigurace výbavy vozidel.

Návěs Kröger MUK 402 je nabízen ve variantách o celkové hmotnosti 31 až 34 tun.

Společnost Kröger Nutzfahrzeuge je tvořena dvěma divizemi: výrobou dopravní techniky pro zemědělství/stavebnictví a autorizovaným prodejem nákladních vozidel DAF. Velké množství zkušeností získané z kamionové nákladní dopravy, se promítá do konstrukce návěsů a přívěsů určených k užívání v zemědělském sektoru. Kröger provozuje vlastní konstrukční kancelář, jejíž pracovníci jsou schopni vyhovět individuálním přáním zákazníků a navrhnout i různé speciální nástavby pro nákladní automobily. Kröger umí v oblasti dopravní techniky vyrobit prakticky cokoli, co je schváleno pro provoz po pozemní komunikaci.

Kröger a jeho smysl pro detail

Kröger má výborný smysl pro detail. U zavřených vrat návěsu si lze například všimnout, že není vidět žádná hydraulická hadice nebo hydraulický válec – vše je důkladně skryté. Na funkci vrat to přitom nemá žádný vliv a v zemědělském provozu, obzvláště v okolí stromů, jde navíc o neocenitelné řešení eliminující poškození důležitých komponentů návěsu. Vrata navíc pro zajištění bezpečnosti disponují hydraulickými zámky. O tom, že Kröger při výrobě techniky využívá nejmodernější laserové technologie, svědčí i precizně vyrobená ochranná mřížka zadního silničního osvětlení či mechanismus zavírání zadního výsypného okénka ve vratech.

Není vidět žádná hydraulická hadice nebo hydraulický válec – vše je důkladně chráněno proti poškození. Na fotografii můžeme vidět i nástavky.
Není vidět žádná hydraulická hadice nebo hydraulický válec – vše je důkladně chráněno proti poškození. Na fotografii můžeme vidět i nástavky.

Kröger vyrábí návěsy v dvounápravovém a třínápravovém provedení s konstrukční rychlostí až 105 km/h. Návěs Kröger s naddimenzovaným podvozkem tak bez problémů zvládne vysoké rychlosti. Podvozky návěsů jsou k dispozici v provedení s odpružením listovými pery nebo s hydropneumatickým podvozkem, přičemž obě varianty jsou uplatnitelné v zemědělském provozu, kde se návěs často pohybuje v terénu. Podvozek je také možné vybavit náběžně řízenou nápravou, nuceným řízením náprav a mechanicky stavitelnou ojí odpruženou silentbloky nebo hydropneumaticky.

Návěsy Kröger MUK s vanovou korbou

Návěsy s vanovou korbou jsou zastoupeny modely Kröger MUK 303 a Kröger MUK 402. První jmenovaný dvounápravový vůz je dostupný ve verzích o celkové hmotnosti 20 až 24 tun, o délce korby od 5,2 do 7,5 metrů a výšce korby 1,48 až 2,2 metru (s možností instalace silážních nástavků). Také ložný objem se liší model od modelu – činí 17,5 až 41,5 kubických metrů.

Ochrana proti podjetí a reflexní obrysové folie zvyšují bezpečnost při provozu na silnici. K dispozici jsou také blatníky.
Ochrana proti podjetí a reflexní obrysové folie zvyšují bezpečnost při provozu na silnici. K dispozici jsou také blatníky.

Druhý jmenovaný třínápravový vůz Kröger je dostupný ve verzích o celkové hmotnosti 31 až 34 tun, o délce korby 8 nebo 9 metrů a výšce korby 1,48 až 2,2 metru (s možností instalace silážních nástavků). Ložný objem činí 27 až 50 kubických metrů.

Zadní ochrana proti podjetí. Všimněte si precizního zpracování všech dílů.
Zadní ochrana proti podjetí. Všimněte si precizního zpracování všech dílů.

Co se obutí kol týče, pro návěsy o celkové hmotnosti od 20 tun je z důvodu jejich častého nasazování v polním provozu doporučován ráfek 26,5″ s pneumatikami Nokian (o šířce 620 mm) nebo BKT (šířky 650 mm). Nízkotlaké provedení pneumatik je navíc šetrné k vlhčí půdě. Nicméně výrobce pracuje v případě návěsů Kröger MUK s maximální šířkou pneumatik 710 mm. V případě, že zákazník zvolí dvounápravové provedení návěsu Kröger MUK 303 s nuceným nebo náběžným řízením nápravy, půjde automaticky o vozidlo s celkovou hmotností 24 tun. Kröger totiž v případě pohyblivé nápravy montuje do tohoto modelu i zesílenou nápravu pro zvýšení životnosti a robustnosti.

Mechanismus zavírání zadního výsypného okénka ve vratech.
Mechanismus zavírání zadního výsypného okénka ve vratech.

Kröger umožňuje v případě návěsů volit ze dvou typů koreb: základní provedení (o výšce až 2,20 metru) nebo celistvou korbu (o maximální výšce 1,95 metru). Vanovou korbu lze sklápět dvoustraně.

Pohled na hydropneumaticky odpruženou oj a podpěrnou nohu.
Pohled na hydropneumaticky odpruženou oj a podpěrnou nohu.

Konfigurace nejprodávanějšího návěsu v České republice vypadá následovně: hydropneumatický podvozek, 26,5″ ráfky, 620/650 mm pneumatiky, 7 metrů délka korby, 1,48 metru výška korby s 480 mm nástavky nebo 1,73 metru výška korby s 500 mm nástavky. Návěs má většinou dvoustranné sklápění a ložnou plochu krytou plachtou.

Návěs Kröger TAW s výtlačným čelem

Návěsy s výtlačným čelem jsou zastoupeny modely Kröger TAW 20 a Kröger TAW 30. První jmenované dvounápravové vozidlo je dostupné ve variantách o hmotnosti od 20 do 24 tun, o délce korby 6,1 až 8,1 metru a výšce korby 2,02 metru (s možností instalace silážních nástavků). Ložný objem může činit 30 až 40 kubických metrů.

Návěs Kröger TAW s výtlačným čelem.
Návěs Kröger TAW s výtlačným čelem.

Třínápravový model Kröger TAW 30 může nabídnout celkovou hmotnost 31 až 34 tun, délku a výšku korby 9,1 a 2,2 metru (s možností silážních nástavků) a ložný objem 45 kubických metrů. Na přání je možné návěsy ovládat za pomocí ISOBUS ovládání.

Podvozek poskytuje intenzivní pružení a stabilitu při jízdě v zatáčkách. Kröger používá osvědčené nápravy ADR nebo BPW.
Podvozek poskytuje intenzivní pružení a stabilitu při jízdě v zatáčkách. Kröger používá osvědčené nápravy ADR nebo BPW.

Návěsy s výtlačným čelem Kröger TAW využívají shodný podvozek jako již zmíněné návěsy s vanovou korbou. Zadní čelo lze nahradit rozmetacím čelem pro aplikaci pevných hnojiv, překládacím čelem či rozdružovacími válci. Nástavba návěsů Kröger TAW 20 a Kröger TAW 30 je vodotěsná. V oblasti výtlačného čela se nachází pryžové těsnicí lišty, ke kterým je snadný přístup. Utěsnění výtlačného čela je důležité zejména při přepravě sypkých materiálů, jako je řepka a obiloviny. Velkoobjemová zadní výklopná vrata díky své speciální konstrukci účinně zvětšují ložnou plochu nástavby. Odjištění a zajištění vrat zajišťují hydraulické zámky. Nástavba a spodní části výtlačného čela jsou vyrobeny z nerezové oceli. Přepravovat tak lze i agresivní kukuřičnou siláž, hnůj či separát. Silné stěny nástavby jsou vyrobeny z pevného materiálu, aby odolávaly deformaci při pohybu materiálu uvnitř ložného prostoru. Nástavba je celosvařovaná, není složená z jednotlivých segmentů. Kröger si dává u všech svých návěsů záležet na kvalitní povrchové úpravě.

Pro možnost předvedení návěsů Kröger přímo u vás neváhejte kontaktovat nejbližší středisko společnosti AGROMEX.