Vnější design Ropa Maus 6 již symbolizuje digitalizaci a zemědělství 4.0. Světle modrá čára symbolizuje propojení stroje Maus s online portálem Myropa R-Connect. Středisko telematiky, prediktivní analýzy a online diagnostiky tvoří stejně jako v Tigeru 6S nová generace extrémně výkonných palubních počítačů. Strojní software pro nový Maus 6 je zcela vyvíjen společností Ropa v Sittelsdorfu a nabízí řadu nových praktických funkcí. „Interní“ vývoj umožňuje praktickou implementaci nových nápadů a požadavků zákazníků.
Ropa Maus 6 má největší kabinu na trhu
Nově navržená panoramatická kabina vytváří velkorysý pocit prostoru a v pracovním režimu je zvednuta na výšku 5,10 m – pohodlné a přehledné. Ve srovnání s předcházejícím Maus 5 je kabina o 16 cm širší a 40 cm delší, což z ní činí největší kabinu na trhu. Nyní nabízí ještě více prostoru, také pro přídavné sklopné sedadlo – ideální pro manažera provozu nebo pro koordinaci při výměně řidičů. Výrazně se zvýšil také integrovaný úložný prostor v zadní stěně kabiny. Jsou integrovány četné výsuvné úložné prostory a poprvé také chladicí box a police (deska na občerstvení).
Sluneční clony na všech oknech pro stínění a dva stěrače na každém bočním okně nabízejí řidiči optimální viditelnost za každého počasí. Stěrače čelního skla běží synchronně a lze je pohodlně přepínat pomocí terminálu nebo je nastavovat v intervalech. Přátelský a sebevědomý interiér nové kabiny v kombinaci s vynikající zvukovou izolací zaručuje čistý požitek z jízdy. Extrémně výkonná full-LED pracovní světla promění noc v den. Standardem je také rádio DAB s Bluetooth a hands-free.
Koncept vytápění byl zcela přepracován pro příjemně teplé pracoviště i při mrazivých teplotách. Výkonné podlahové vytápění nyní zajišťuje příjemné teplo zespodu. Rychlost dodávky teplé vody do kabiny a do výměníku tepla se také zvýšila díky použití trubek s větším průřezem. To vše je doplněno novým pomocným topením s vyšším výkonem a dodatečnou možností zvolit, zda má být vytápěn motor nebo kabina. V budoucnu bude možné přídavné topení Ropa Maus 6 zapínat i dálkově prostřednictvím online portálu myROPA a R-Connect, takže řidič hned po nástupu najde teplé pracoviště.
Ropa Maus 6 má nové ovládání
Otočné sedadlo řidiče s integrovaným vyhříváním a ventilací je vizualizací technologického vedení a začátkem nové éry vytváření sítí při nakládání cukrové řepy. Dva nové joysticky, výškově nastavitelný sloupek řízení a terminály perfektně uspořádané v zorném poli nabízejí ještě lepší ergonomii. Vedle terminálů ROPA lze v optimálním pozorovacím úhlu připevnit další provozní terminály např. pro logistiku řepy.
Ovládání terminálu pomocí interaktivních tlačítek jako v čisté barevné skladbě a v moderním plochém designu ještě intuitivnější a odpovídá logice tabletů a chytrých telefonů. Lepší kontrast zvyšuje čitelnost a použitelnost. Ve srovnání s Ropa Maus 5 má Ropa Maus 6 dva 12,1palcové terminály s vyšší hustotou pixelů, a tedy ještě ostřejším rozlišením. Kromě funkcí stroje lze na jednom z těchto terminálu zobrazovat pohledy z kamer stroje ve výrazně lepší kvalitě.
Ropa Maus 6 je standardně vybaven digitálními fotoaparáty s vysokým rozlišením. Digitální fotoaparáty produkují výrazně lepší kvalitu obrazu – pro odpovídající větší množství dat byla do stroje integrována další síť Ethernet. Nyní je tato kamera pro Ropa Maus 6 ve standardu. Volitelně je možné stroj dovybavit novým systémem R-View, k dispozici je couvací kamera a další dvě boční kamery pro pohled z ptačí perspektivy.
Telematický modul, který je standardně integrován ve stroji, tvoří základ pro prediktivní službu 4.0, zejména pro prediktivní analýzu, jakož i pro rychlou pomoc a diagnostiku v případě servisu na všech kontinentech. V případě servisu se může servisní technik volitelně přepnout přímo na terminál daného stroje a pomoci obsluze stroje při řešení problémů. Portál R-Connect nabízí řidičům a správcům provozu dokonalý nástroj pro online vyhodnocení objednávek a optimalizaci strojů a vozového parku.
Ropa Maus 6 má 10,2 metrů široký příjmový stůl pro flexibilní nastavení čištění
Robustní 10,2 metru široký příjmový systém se skládá z celkem 18 čisticích válců (standardně s návarem tvrdokovu), zajišťuje efektivní separaci hlíny a plevele a je nejširším příjmovým systémem ze všech čisticích nakladačů na trhu. V závislosti na nutných požadavcích na čistotu lze z kabiny nastavit na patentovaném čistícím stole variabilně čistící cestu jak do délky, tak i do intenzity. Ve srovnání s Ropa Maus 5 byly upínací desky optimalizovány tak, aby vytvářely prostor, zvláště když je výrazně větší kabina sklopená. Ovládání systému postřiku vodou je nyní ještě intuitivnější a lze jej přepnout do automatického nebo intervalového režimu.
Přítomen je integrovaný motor Mercedes-Benz OM 936 LA o výkonu 260 KW / 354 k se zdvihovým objemem 7,7 litru, dvoustupňovým přeplňováním, max. točivým momentem 1450 Nm od 1200 do 1600 ot / min (úroveň emisí V a v USA Tier 4f). Motor pracuje v nakládacím režimu ve velmi snížených otáčkách a za extrémních podmínek disponuje velkou výkonovou rezervou.
Bezpečné stání stroje Maus zajišťuje protizávaží vyrobené z jemnozrnné oceli 700, které dodává v nakládacím režimu nakladači Maus naprosto velkolepý vzhled. Až 9 metrů do šířky a 4 metry do výšky je možné rameno protizávaží spolu s palivovou nádrží jako protizátěží k překladači vysunout a umožnit tak při plném překládacím dosahu 15 m optimální vyvážení stroje.
Firma Ropa také kompletně přepracovala vážící systém stroje, díky nové mechanické konstrukci došlo k integrování vážícího rámu do kloubové části překladače. Dva vážní snímače komunikuji pomocí sběrnice CAN-Bus přímo s terminálem stroje. Nový vážní systém zajišťuje ještě lepší výsledky než kdy dříve.
Pro efektivní přenos síly se stará hydraulický systém s optimalizovaným převodovým poměrem převodovky. Velmi klidné otáčky 1.200 1/min. při nakládání se kombinuje vysoký výkon s minimální spotřebou. Výkonná Load-Sensing hydraulická soustava dodává již při volnoběžných otáčkách nejvyšší výkony a stará se o rychlé reakce celé pracovní hydrauliky.
Ropa Maus 6 je na silnici kompaktní – změna bez nutnosti vystoupení
Pro jízdu po silnici se celý Maus sklopí z pohodlí kabiny jediným ovládacím prvkem plně automaticky na kompaktní přepravní šířku 3,00 metry a na celkovou délku 14,97 metrů. Velký rozvor 5,5 m ve spojení se dvěma hydraulicky odpruženými přídavnými nápravami zajišťuje bezpečnou manipulaci s 31 t robustním Mausem a zajišťuje optimální jízdní komfort při rychlostech do 40 km/h. Nový inteligentní hlavní spínač řízení zajišťuje automatické narovnání řízení zadní nápravy.
Řada nových vylepšení a optimalizací nabízí řidiči Ropa Maus 6 další výhody a pohodlí. Jedná se například o kompletní vybavení s ještě silnějšími LED světlomety, směrovými světly a majáky, optimalizované uspořádání systému postřiku vody, nová struktura centrální elektriky, optimalizovaná pracovní hydraulika pro hloubkovou regulaci a čištění, nové řízení stroje podle současných bezpečnostních pokynů, zvýšená použitelnost v elektrických a hydraulických systémech.