Modelová řada traktorů Valtra T měla světovou premiéru v září 2002 v Maďarsku a výroba byla zahájena o několik týdnů později v říjnu. Již tehdy existovala velká poptávka po moderním šestiválcovém traktoru. Řada Valtra 8000 byla zastaralá, zejména vzhled a hydraulika. Nová řada Valtra T tak převzala vzhled a novou hydrauliku od větších modelů řady Valtra S.
V roce 2007 byla řada Valtra T modernizována, aby splňovala emisní normu Stage 3A. Označení modelů bylo změněno tak, aby končilo číslicí "1". Modernizace se opět dočkala hydraulika. Vše bylo možné nově ovládat z loketní opěrky. Koncem roku 2007 proběhlo v Hämeenlinně v jižním Finsku představení traktorů se zcela novou pětistupňovou převodovkou PowerShift (Versu) a převodovkou CVT. Dlouho očekávaná nová modelová řada Valtra T se setkala s velkým ohlasem. Náběh sériové výroby trval rok. Mezitím již probíhal vývoj modelů vyhovující emisní normě Stage 3B se systémem SCR.
Systém SCR byl začleněn do modelů třetí generace řady Valtra T, jejichž výroba začala v roce 2012. Ačkoli uvedení na trh proběhlo dobře, jednou z kritických připomínek k nové řadě Valtra T byl její vnější design, který se podle některých názorů příliš podobal předchozím modelům. Valtra proto provedla facelift. Dalším problémem bylo, že konstrukce traktoru nebyla uzpůsobena přednímu závěsu. Přední náprava byla umístěna přímo pod motorem, aby byla hmotnost vyvážena na obě nápravy. To se však ukázalo jako problematické při použití velkého předního nářadí, které předek příliš zatěžovalo. Poloměr otáčení navíc nepatřil k nejmenším na trhu – rozměry kol se v průběhu let zvětšovaly.
Na podzim roku 2014 se vše změnilo. Přepracován byl nejen přední a zadní závěs, ale téměř vše mezi nimi. Nový design, nová kabina a nový podvozek představovaly zásadní vylepšení. Tím však vývoj řady Valtra T neskončil. V roce 2017 uvedla Valtra na trh revoluční uživatelské rozhraní SmartTouch; novou opěrku a 9" dotykový displej.
V roce 2019 přišla modernizace motoru, aby vyhovoval emisní normě Stage V. Na trh přišla pátá generace traktorů Valtra řady Valtra T. Jednou z velkých změn, která není pro uživatele viditelná, ale je nesmírně důležitá, je přechod na systém RMI (informace o opravách a údržbě). Tento krok, který vychází ze směrnice EU, znamenal kompletní změnu struktury elektroniky řady Valtra T. Současně byl přijat nový servisní nástroj, který zaručuje servisní způsobilost pro každé jednotlivé vozidlo.
Pneumatické odpružení přední nápravy bylo zavedeno již koncem devadesátých let u řady Valtra Mega 8000. Míra využití pneumatického odpružení přední nápravy u modelů první generace řady T se pohybovala kolem 40 %. To je málo ve srovnání s dnešní pátou generací řady Valtra T, kde je pneumatickým odpružením přední nápravy vybaveno přibližně 93 % modelů. Díky různým konstrukčním vylepšením je samozřejmě dnešní řešení pneumatického odpružení velmi dobře integrováno do traktoru, na rozdíl od velké konstrukce, která byla k dispozici u dřívějších generací.