V roce 1971 byla představena řada Valmet 02, první model byl Valmet 502. V následujícím roce byl uveden větší Valmet 702 a v roce 1973 přišel ještě větší Valmet 1102.
Řada Valmet 02 se do paměti zapsala výrazně lepšími podmínkami pro řidiče. Podlaha kabiny byla rovná, protože řadicí páky byly přesunuty na pravou stranu. Hladina hluku v kabině byla nejnižší na trhu. Není tedy divu, že traktory řady Valmet 02 byly oblíbené, zejména na domácím trhu ve Finsku.
Důležitou novinkou v řadě 02 byl model Valmet 702S, který v roce 1975 dále posílil produktovou řadu. Přeplňovaný čtyřválcový motor dosahoval výkonu 102 koní. Po traktorech této velikostní kategorie byla jednoznačně poptávka a řada S byla na trzích vřele přijata.
Model Valmet 702S poznáte podle vyššího krytu motoru pro umístění turbodmychadla. Pohon všech kol rozšířil spektrum úkolů, i když zvětšil poloměr otáčení. Podle zkušební zprávy (Státní výzkumný ústav zemědělských strojů) z roku 1978 nabízel Valmet 702S se standardní výbavou dobré výkony.
Koncem 70. let začala narůstat obliba motorů s turbodmychadlem, a to i u čtyřválcových traktorů. Společnost Valmet byla v oblasti přeplňování turbodmychadlem průkopníkem, zejména u svých tří- a čtyřválcových motorů. Obliba turbodmychadel byla způsobena jejich úsporností v době energetické krize v 70. letech, kdy se cena pohonných hmot během několika málo let znásobila. Při zpětném pohledu lze říci, že i tato inovace společnosti Valmet přišla v pravý čas.
Když byl na konci 70. let zaveden pohon všech čtyř kol do všech čtyřválcových traktorů Valmet, mohla společnost nabídnout traktory pro všechny potřeby. K další modernizaci modelových řad došlo v roce 1979, kdy traktory získaly o něco světlejší žlutý lak a z řady S se stal Valmet 903.