Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 24.11. – svátek slaví Emílie

Ponsse uvádí na trh novou technologii – elektrickou vyvážecí soupravu PONSSE EV1

Zveřejněno: 23. 8. 2022

Společnosti Ponsse a Epec představují PONSSE EV1, technologickou koncepci elektrického lesnického stroje. Zatímco lesnický stroj bude komerčně dostupný později, technologii společnosti Epec lze využívat již nyní v elektrických nebo hybridních užitkových vozidlech a pojízdných terénních strojích. Technologická koncepce společnosti Ponsse představuje výhled do budoucnosti a razí cestu technickému rozvoji a řešením pro udržitelnou těžbu.

Koncepce PONSSE EV1 byla vyvinuta pro vyvážecí soupravy s nosností 15 tun, což je nejpopulárnější velikostní kategorie těchto strojů Ponsse.

Ponsse pozorně naslouchá potřebám zákazníků, na jejichž základě poskytuje řešení pro udržitelnou těžbu. Také usiluje o určování směru ve vývoji technologií pro lesnické stroje. Společnost Ponsse je součástí udržitelného lesnictví a ve své provozní činnosti a řešeních se snaží o uhlíkovou neutralitu. Toto uvedení nové technologické koncepce patří k její strategii a představuje hmatatelný krok k cíli, jímž je uhlíková neutralita. Veškerá činnost společnosti se řídí udržitelným rozvojem.

„Technický rozvoj je rychlý a nabízí nám skvělé příležitosti k dalšímu vývoji vlastních řešení, a to i v nečekaných směrech. Na realizaci této koncepce jsme tvrdě pracovali společně s naší technologickou společností Epec. Obě společnosti zároveň rozvinuli své schopnosti a během tohoto projektu jsme si osvojili nové, významné znalosti. Toto uvedení nové technologické koncepce představuje výhled do budoucnosti a jedno z řešení nabízených elektrickým hnacím ústrojím. Pro společnost Ponsse je udržitelný rozvoj významným faktorem budoucího úspěchu. Na vývoji našich řešení chceme rozhodně pracovat se společností Epec. Reforma naší strategie se u ní setkala s úspěchem a jsme velice spokojeni s vynikajícím vývojem, kterým se společnost Epec zabývá,“ říká Juho Nummela, prezident a generální ředitel, Ponsse Plc.

Technologická koncepce elektrické vyvážecí soupravy PONSSE EV1

Koncepce PONSSE EV1 byla vyvinuta pro vyvážecí soupravy s nosností 15 tun, což je nejpopulárnější velikostní kategorie těchto strojů Ponsse. Vývojový stroj má plně elektrické hnací ústrojí a rovněž rozvaděč energie a hybridní řídicí jednotku od společnosti Epec. Hnací ústrojí tohoto stroje je poháněno výhradně energií z baterií. Nabíjení baterií zajišťuje prodlužovač dojezdu, což je v této fázi vývoje spalovací motor. Testování a vývoj se nepřetržitě zdokonalují. Tato technologie přináší významná vylepšení palivového hospodářství v této velikostní kategorii.

Elektrická vyvážecí souprava PONSSE EV1 využívá Epec Flow, což je systémové řešení pro elektromobilitu od společnosti Epec.
Elektrická vyvážecí souprava PONSSE EV1 využívá Epec Flow, což je systémové řešení pro elektromobilitu od společnosti Epec.

Společnost Ponsse se již několik let věnuje studiu a vývoji nových technických řešení. První kroky koncepce PONSSE EV1 se uskutečnily v roce 2019, kdy společnosti Ponsse a Epec začaly zkoumat odpovědná řešení zdrojů energie v souladu s udržitelným rozvojem.

Epec Flow: ucelené systémové řešení pro elektromobilitu

PONSSE EV1 využívá Epec Flow, což je systémové řešení pro elektromobilitu od společnosti Epec. Toto řešení je založeno na rozvaděči energie (PDU) Epec Flow, k němuž lze připojit elektromotory, baterie a různá zařízení. Bezpečnostní prvky integrované v PDU umožňují efektivní výrobu a údržbu strojů, stejně jako jejich provoz v náročných podmínkách. Hybridní řídicí jednotka (HCU) Epec Flow řídí elektrické hnací ústrojí a obsahuje software vyvinutý prostřednictvím simulací, který umožňuje dosáhnout optimální spotřeby energie, produktivity a použitelnost.

„Jádrem všeho je řešení Epec Flow. Bylo vyvinuto za účelem elektrifikace různých užitkových vozidel a pojízdných terénních strojů. Software lze vyvíjet pomocí simulačních modelů a řešení umožňuje agilní vývoj pro potřeby různých strojů. Je zajištěna bezproblémová spolupráce jednotlivých systémů včetně převodovky a kontrolního systému, což v budoucnu umožní vyrábět bezpečné a účinné stroje s nulovými emisemi,“ říká Jyri Kylä-Kaila, výkonný ředitel společnosti Epec.