Modelová řada postřikovačů Horsch Leeb VT se rozrostla o model, který je k dispozici s nádrží o objemu 5 000 litrů (230 koní) nebo 6 000 litrů (300 koní). První jmenovaná varianta je novinkou. Jde o první takto výkonný postřikovač v nabídce výrobce. Jako jediný také dostal nový typ pohonu kol OptiGear (slabší než PowerGear).
Výkon postřikovači Horsch Leeb VT dodává známý motor FPT Industrial. Aby mohl poskytovat nižší výkon 230 koní, byl softwarově upraven, obdržel menší chladič a čerpadlo.
Postřikovač Horsch Leeb VT má světlou výšku 1,3 metru. Svými rozměry vyhovuje provozu po evropských silnic. Stroj se svými rozměry najde uplatnění tam, kde se pěstuje řepka, ale i na zeleninových farmách, kde je vyžadován úzký rozchod kol. Má nastavitelný rozchod kol od 1,8 do 2,4 metru, takže je vhodný i pro podniky služeb. V České republice je o tento typ postřikovače zájem v řadách pěstitelů brambor.
Zatímco větší modely mají nápravy umístěné proti sobě, nejmenší model má nápravy přesazené vůči sobě (kola se ale samozřejmě nachází proti sobě v jedné řadě). Proto také využívá hydropneumatické odpružení (jako u strojů Horsch Leeb VN). Konstruktéři museli sáhnout po tomto řešení, aby optimálně využili místo pro zasouvání náprav. Rám postřikovače pochází z postřikovače Horsch Leeb PT a posuvné nápravy z Horsch Leeb VL. Od motorové části směrem dozadu je stroj konstrukčně shodný s modelem Horsch Leeb PT. Například čerpadla, nádrž pro výplach, vedení ramen BoomControl jsou shodná.
Na první pohled zaujme i nová kabina od firmy Claas, kterou postupně do léta 2024 získají všechny postřikovače Horsch Leeb. Kabina je k dostání ve dvou verzích – BASIC (vzduchem odpružená sedačka) a PRO (kožená sedačka, koberečky, více odkládacích míst). Může být u obou verzí pneumaticky odpružena na čtyřech bodech.
Kabina postřikovače Horsch Leeb VT (pochází z řezaček Claas Jaguar) se pyšní novým provedením schodů. Uvnitř se nachází loketní opěrka firmy Claas. Horsch však vyvíjí vlastní loketní opěrku a joystick. Uvnitř kabiny jsme viděli joystick připravený pro ovládání postřikovače – měl tlačítka, jímž bylo možné přiřadit libovolné funkce podle požadavků obsluhy. Oproti již 10 let staré stávající kabině nabízí nová verze více odkládacích prostor. Je přetlaková a díky filtraci lze docílit kategorie 4. Výměna vzduchového filtru za uhlíkový je snadná. Stroj také prostřednictvím displeje umístěného na A sloupku kabiny informuje obsluhu například o nedovřených dveřích.
Na Tiskových dnech si bylo možné všimnout zařízení pro plnění postřikovače Horsch Leeb VT z přední části. Nyní je možné provádět plnění postřikovače zepředu i zboku současně. V přední části se totiž nachází kromě filtru i plnohodnotné ovládání čerpadla. Obě možnosti plnění lze dokonce kombinovat – nastaví se maximální hladina naplnění a stroj je schopen si nasávat ze dvou míst. V praxi se to dá využít při míchání – na jedné straně napouštět DAM a na druhé vodu.
Postřikovač Horsch Leeb VL s výkonem až 460 koní
Na druhé straně řady postřikovačů z hlediska výkonu stojí Horsch Leeb VL, který nově nabídne výkon motoru (8,7 litru) až 460 koní. Stroj tak může dosahovat vysokých pracovních rychlostí i v náročném svažitém terénu. Určen je převážně pro trhy mimo Evropu. I přesto se nám na Tiskových dnech v Landau ukázal (zatím se starou kabinou). Prezentovaný kus měl za sebou testovací provoz a 15 000 hodin práce.