Hlavní závod v Harsewinkelu byl otevřen v roce 1919. CLAAS zde vyrábí sklízecí mlátičky, řezačky a traktory CLAAS XERION. V letech 2000 až 2003 byl rozšířen tak, aby se zde mohly vyrábět nejen kompletní stroje, ale i jednotlivé komponenty pro další závody CLAAS. V areálu sídlí také administrativa společnosti.
Přibližně polovina strojů CLAAS vyrobených v hlavním závodě v Harsewinkelu se přepravuje po železnici a polovina nákladními automobily. Volba dopravního prostředku závisí především na zemi určení. Do západní Evropy (zejména do Německa, Francie a Španělska) se přeprava uskutečňuje převážně po silnici. Železniční doprava převažuje do námořních přístavů Brémy a Hamburk a do jihovýchodní a východní Evropy (zejména do Polska, Rumunska a bývalých států SNS).
Od roku 1936 sjelo z výrobní linky více než 450 000 sklízecích mlátiček CLAAS. Na výrobní ploše 400 000 m2 dnes pracuje přibližně 2 300 zaměstnanců. Továrna je jedním z nejmodernějších výrobních závodů na sklízecí mlátičky na světě – mimo jiné díky projektu modernizace "SynPro 2020". Inteligentní výrobní procesy a zkušební postupy nemají podle zástupců firmy CLAAS konkurenci. Nejmodernější hala má rozlohu 15 000 m2 a stropy o výšce až 14 metrů. LED osvětlení zajišťuje jasné, téměř přirozeně osvětlené pracoviště bez ohledu na denní dobu. Ventilační systém cirkuluje 80 000 m3 vnitřního vzduchu za hodinu a vytváří příjemné pracovní prostředí po celý rok.
Do roku 2021 se sklízecí mlátičky CLAAS vyráběly na dvou montážních linkách. Výrobní zařízení však stále více naráželo na své limity, protože se stroje zvětšovaly a zahrnovaly širší škálu technických prvků. Rekonstrukce za 44 milionů eur dnes umožňuje montáž více než 30 typů mlátiček na jediné montážní lince. Sklízecí mlátičky řady CLAAS LEXION a CLAAS TRION dohromady zahrnují ne méně než 40 modelů a variant montovaných na jedné lince. Jde o různě výkonné modely (258 až 790 koní), kolové nebo polopásové modely či modely se svahovým vyrovnáváním. Kromě toho existuje nespočet možností individuálního vybavení: separační a čisticí systémy, zásobník na obilí, šikmý dopravník, kabinu a mnoho dalšího. Takto lze postupně vytvořit až 15 000 jednotlivých dílů a komponentů přesně na míru sklízecí mlátičky pro nejrůznější použití. Denně se vyrobí 30 sklízecích mlátiček CLAAS v nejrůznější specifikaci (v jednosměnném provozu).
Sklízecí mlátičky CLAAS se po celé montážní lince a zkušebních stolicích pohybují tiše na elektricky poháněných automaticky řízených tahačích. Tahače s tichým elektropohonem přepravují mlátičky od začátku montáže dílů až po vyjetí z bran závodu. Na začátku nesou pouze malý náklad. Později 5, a ještě později 10 tun. Při montáži kol, těsně před finálním vyjetím, nakonec tahač uveze až 20 tun.
Díly pro každou sklízecí mlátičku CLAAS jsou na hlavní montážní linku dodávány přesně na čas z dílčích montážních linek. Menší dodavatelské díly jsou skladovány v "supermarketu", zatímco větší komponenty, jako jsou motory a nápravy, jsou připraveny k montáži prakticky ihned po dodání. Přímo v sousedství montážní haly probíhá montáž nejrůznějších částí mlátičky – zásobníky na zrno, výložníky atd. Provádí se tam také lakování. Sledování všech výrobních kroků probíhá v reálném čase.
Jako první je vyrobena základní konstrukce mlátičky CLAAS, která je opatřena základním nátěrem a práškovou barvou. Přepravena je na hlavní linku. Tam proběhne montáž mláticích a separačních jednotek a přední nápravy. Poté proběhne montáž motoru a chladiče. Na dalších stanovištích se přidá zásobník na zrno a kabina. Zásobník na zrno, kabina i drtič slámy se kompletně vyrábí v Harsewinkelu. Mezi další kroky patří montáž palivové nádrže, elevátoru a šikmého dopravníku.
Kompletně připravená mlátička CLAAS poté putuje do jedné ze šesti zkušebních kabin. 6 supermoderních zkušebních pracovišť slouží nejen k provádění prvních komplexních kontrol kvality, ale také k důležitému prvotnímu uvedení strojů do provozu. Pracovníci zkušebny procházejí všechny mechanické, hydraulické a elektrické funkce a kontrolují bezchybnou funkčnost, a dokonce testují elektronické funkce, jako jsou CLAAS CEMOS, CEBIS a CEMIS 1200 s GPS PILOT a TELEMATICS. Jedním z vrcholů je simulace signálů GPS. Systém řízení a telemetrie by měly hned od začátku fungovat bez problémů a s nejvyšší přesností.
Poté lze namontovat kapotáž a kola sklízecí mlátičky CLAAS. Každá sklízecí mlátička by měla podle zástupců firmy CLAAS být vyrobena s tak vysokou úrovní kvality výroby, aby se při uvedení do provozu a závěrečné kontrole kvality na zkušebně neprojevily žádné závady nebo nedostatky.