Čelní kolové nakladače pro agro sektor
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Příspěvky na téma „Nákladní automobily v zemědělství“

Téma „Nákladní automobily v zemědělství“ – třídění:

Tatra 111 – Nejslavnější nákladní automobil značky Tatra

(13.6.2022) Tatra 111 je jedním z nejslavnějších nákladních automobilů značky Tatra, který si svou spolehlivostí a dobrými jízdními vlastnostmi v terénu rychle získal oblibu jak u německé armády, pro kterou byl vyvinut, tak později i u československé armády a u…

Terénní schopnosti vozidla Praga V3S jsou unikátní. Může za to geniálně jednoduchá konstrukce

(10.6.2022) Praga V3S je třínápravový terénní nákladní automobil s pohonem všech kol (znak náprav 6×6). Vůz vznikl dle zadání a požadavků Československé armády na standardní střední terénní nákladní automobil. Vyznačuje se žebřinovým rámem, tuhými portálovými…

Tatra Phoenix – výkonný a efektivní pomocník zemědělců

(8.6.2022) Modelová řada Tatra Phoenix patří do portfolia automobilky Tatra Trucks od roku 2011. Kombinace prověřeného a průběžně zdokonalovaného podvozku tatrovácké koncepce a konstrukčních skupin i kabiny od renomovaných světových výrobců znamenala výrazné…

Multicar: Úspěšný výrobce pracovních vozítek. Exportní šlágr Multicar M 25 je oblíbený dodnes

(6.6.2022) Multicar (lidově „multikára“) je značka malého nákladního automobilu a nosiče nástaveb, který vyrábí stejnojmenná firma v durynském městě Waltershausen. Výrobce vozidel Multicar je dnes součástí firmy Hako, specialisty na komunální techniku. Multicar je…

Praga V3S překonala ve zkouškách vozidla ZiS-151, Studebaker US6 a Tatra 128

(3.6.2022) Sériová výroba vozu Praga V3S oficiálně začala roku 1953. Ještě před tím vůz prošel zkouškou. Armáda převzala několik prototypů, které vyzkoušela v reálných podmínkách. Jak to dopadlo?

IFA L60 se kvůli pádu zdi nerozšířila. Měla mít kabinu z Volva

(30.5.2022) Na konci 60. let začali v Ludwigsfelde kromě typu IFA W50 vyvíjet výkonnější nákladní automobil IFA L60. Model IFA L60 byl představen v roce 1987.

Praga V3S – Nejdéle vyráběný československý nákladní automobil

(23.5.2022) Praga V3S je nejdéle vyráběným československým nákladním automobilem a jedním z nejpočetnějších. První prototyp byl zhotoven roku 1952, v roce 1953 začala sériová výroba, která s přestávkami trvala až do roku 1990. Finální produkce probíhala nejprve ve…

Tatra vyvíjí novou kabinu pro řadu Tatra Force a další generaci vozidel Tatra Phoenix

(20.5.2022) Na tiskové konferenci společnosti Tatra Trucks, která proběhla na konci dubna v Kopřivnici, byly odhaleny plány této automobilky. Ty vedle jiného zahrnují i vývoj vozů s alternativním pohonem či nové generace vozidel Tatra Phoenix.

IFA W50 vznikla jako reakce na mizerné podmínky v zemědělské dopravě. Závod opustilo přes půl milionu vozidel

(20.5.2022) IFA W50 byl nákladní automobil vyráběný automobilkou Industrieverband Fahrzeugbau (IFA). Celkem bylo v letech 1965 až 1990 vyrobeno 571 789 vozů tohoto typu v různých variantách. Později na něj navázal model IFA L60.

Škoda 706 MT se neměla vyrábět. Dočasné nouzové řešení nakonec trvalo přes 20 let

(13.5.2022) Tato řada se v podstatě neměla vyrábět, jde o „dočasné nouzové řešení“, které se nakonec ve výrobě udrželo přes dvacet let.

Tatra Phoenix dostala od německého úpravce speciální panoramatickou kabinu

(5.4.2022) Speciální panoramatická prosklená kabina se u nákladních vozidel uplatňuje v případě, když je podvozek vybaven nástavbou jako je štěpkovač, drtič nebo jeřáb.

V 80. letech vznikla ve Státním statku Znojmo upravená Praga V3S. Měla zefektivnit přepravu slámy ze stohů

(11.2.2022) Ve Státním statku Znojmo vznikl upravený nákladní automobil Praga V3S s hydraulickým nakladačem UNHZ-500 a velkoobjemovou nástavbou Praga V3S-VN. Jeho úkolem bylo zvýšit produktivitu práce při nakládání a přepravě hmot ze stohů.

Britové z EMotive vyvíjí ekologickou alternativu k Mercedesu Benz Unimog. Elektrický náklaďák má zamířit i do zemědělství

(24.1.2022) Britská společnost EMotive, která stojí i za prvním elektrickým terénním elektromobilem na světě, zahájila na crowdcube kampaň. Chce vybrat peníze na to, aby svůj prototyp (ekologická alternativa k vozu Mercedes Benz Unimog) dovedla do další fáze vývoje.